تعرفه جابجایی درختان در تهران به تصویب شورای شهر تهران رسید

تهران (پانا) - با رای اعضای شورای شهر تهران، کلیات لایحه تعیین بهای خدمات جابجایی در ختان به تصویب رسید.

کد مطلب: ۸۸۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تعرفه جابجایی درختان در تهران به تصویب شورای شهر تهران رسید

پس از رد پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی درباره تعیین تعرفه بهای خدمات جابجایی درختان در شهر تهران موضوع پیشنهادی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که به تعیین این تعرفه‌ها می‌پرداخت مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

پس از سخنان زهرا صدراعظم نوری که به تشریح نظرات کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری پرداخت سایر اعضا به بیان نظرات مخالف و موافق خود با تصویب این لایحه پرداختند.

مرتضی الویری به عنوان مخالف گفت: تعرفه‌هایی که در لایحه شهرداری ارائه شده است بر مبنای قیمت‌ها در سال 95 تعیین شده و از دقت لازم برخوردار نیست؛ از این روی خوب است که این موضوع از دستور کار امروز نیز خارج شده و در هفته آینده و پس از اصلاح قیمت‌ها ظرف این مدت در هفته آینده در صحن مطرح شود.

ناهید خداکرمی در موافقت با این پیشنهاد گفت: تمامی تعرفه‌هایی که در این پیشنهاد ارائه شده است بر اساس بررسی دقیق کارشناسانه به دست آمده و حتی در آن بن درختان و نوع درختان نیز مد نظر قرار گرفته است و از این روی ضرورتی به خروج آن از دستور نیست.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما به عنوان کمیسیون برنامه و بودجه هیچ اطلاعی از این تعرفه‌بندی نداریم و از این روی از رئیس شورا می‌خواهد تا این موضوع را به کمیسیون‌های مشترک برنامه و بودجه و حقوقی و نظارت شورا ارجاع دهد.

شهربانوامانی، در موافقت با این طرح گفت: اگر مبنایی برای قیمت‌گذاری وجود داشته باشد ما می‌توانیم بر اساس نرخ تورمی اعلام نظر کنیم اما با توجه به اینکه هیچ مبنایی وجود ندارد بنابراین کمیسیون تخصصی قیمت پایه آن را مشخص کرده است.

در نهایت این دستور جلسه با 14 موافق و 5 مخالف به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار