فراخوان طراحی سه المان استان اردبیل توسط هنرمندان صنایع دستی

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل: طراحی سه المان استان اردبیل شامل گنبد «الله الله»، کوه «سبلان» و پایگاه ملی «شهریری» توسط هنرمندان صنایع دستی در برنامه‌های زمستان بیدار انجام می شود.

کد مطلب: ۸۸۳۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان طراحی سه المان استان اردبیل توسط هنرمندان صنایع دستی

نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارداشت: در قالب برنامه‌های زمستان بیدار، طراحی المان‌های استان اردبیل توسط هنرمندان صنایع دستی برنامه ریزی شده است .

او افزود : در سه ماهه فصل زمستان هنرمندان صنایع دستی می‌توانند در هر رشته‌ای که فعالیت هنری دارند نسبت به طراحی و تولید المان‌ها اقدام کنند و آثاری خود را با طرح‌هایی از گنبد الله الله واقع در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، کوه سبلان و پایگاه ملی شهریری تولید کنند .

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در پایان زمستان طرح‌های ارائه شده داوری می‌شود و طرح‌های برند و شاخص نیز خریداری شده و در موزه صنایع دستی اردبیل با نام خود هنرمند در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

فلاحی همچنین به تجلیل از هنرمندان برتر اشاره کرد و گفت: با اهدای جوایز نفیس از هنرمندان برتر تجلیل می شود .

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان این اقدام در راستای معرفی هر چه بیشتر المان‌های شاخص میراث فرهنگی و طبیعی استان و همچنین هدایت هنرمندان صنایع دستی جهت تولید آن است .

فلاحی تاکید کرد: صنایع دستی باید بتواند فرهنگ و تاریخ غنی این منطقه را معرفی کند و با معرفی تولیدات در بازارهای ملی و جهانی فرصتی جهت معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان فراهم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار