نشست خبری معاون هماهنگی امورعمرانی استانداربا اصحاب رسانه

یزد (پانا) _ نشست خبری معاون امور عمرانی باحضور مسئولین ومدیران حوزه راه وحمل ونقل باهدف بررسی عملکرد این حوزه ها و ارائه ی طرح های مورد بهره‌برداری این حوزه هادر دهه مبارک فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۳۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری معاون هماهنگی امورعمرانی استانداربا اصحاب رسانه

نشست خبری معاون هماهنگی امورعمرانی با اصحاب رسانه بامحوریت حوزه راه وحمل ونقل با حضور معاون اداره کل راه وشهرسازی،مدیرکل راه‌آهن،مدیرکل راهداری و‌حمل‌‌ونقل جاده ای،مدیرکل دفترفنی امور عمرانی حمل‌ونقل‌وترافیک استانداری،مدیرکل فرودگاههای استان ومدیر حوزه طرح های ساخت وتوسعه حمل‌ونقل استان امروز صبح در سالن مدیریت بحران استانداری برگزارشد.

صادقیان معاون برنامه ریزی عمران استانداری ضمن تبریک 9دی روز بصیرت و12دی سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان وهمچنین تبریک سال نو میلادی بیان داشت :باتوجه به اینکه هفته حمل‌ونقل را به تازگی سپری کردیم ضمن قدردانی از زحمات فعالین این زمینه هدف برگزاری این نشست خبری را بررسی عملکرد حوزه های مختلف عرصه حمل‌ونقل باحضور مسئولین هریک از این عرصه ها وارائه ی طرح هایی که در دهه فجر بهره برداری میشودعنوان کرد.

نقصان محمدی مدیرکل راه وشهرسازی بیان داشت:طبق آماردرپایان سال 96 در استان 753کیلومتر بزرگراه،698کیلومترراه اصلی ،2399کیلومترراه فرعی و5878کیلومتر راه روستایی داریم

وی افزود:دراستن تاکنون آزادراه نداشته ایم واحداٍ آزادراه در حال پیگیری است همچنین 7 پروژه مشارکتی در مجموع 9 ماه اخیر دردست اقدام وپیگیری است که ازجمله آن پروژه دوبانده یزدباف است که 8 کیلومتر آن آسفالت شده و تنها 1کیلومتر باقیمانده که در دست انجام است ودر دهه فجر بهره برداری میشود و سایر پرژه ها به شرح زیر است:پروژه آسفالت بافق-زرند،پروژه طریق الرضا یزد-طبس،جاده تاریخی ندوشن-ورزنه،کمربندی زارچ-اشکذر.

نقصان محمدی ضمن تاکید به اینکه همه طرحها دردست اقدام وپیگیری است افزود:امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات همچنین دریافت قیرمورد نیاز از وزرات راه وشهرسازی طرحهاراباموفقیت به سرانجام رسانده وشاهد بهربرداری آنها در آینده ای نزدیک به خصوص در زمان دهه فجرباشیم.

درادامه نشست علیخانی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای بیان کرد: به طور کلی در استان 8270 کیلوتر راه جاده ای ارتباطی داریم که نگهاری و بهره برداری از آن بعهده سازمان حمل‌ونقل جاده ای است .

درادامه علیخانی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت وعنوان کرد: درسال 97 اقداماتی از قبیل روکش کردن آسفالت های جاده ها با انواع مختلف آسفالت متناسب با شایط ومحل قرار گرفتن جاده ها و نوع خرابی آنها،درزگیری ولکه گیری آسفالت ها وهمارسازی وکنترل شیب جاده ها به اصطلاح مهربان سازی جاده وخط کشی محورها،نصب علائم،کنترل نورجاده ها درشب ،حاشیه سازی کناره جاده ها واحداث استراحتگاه برای رانندگان انجام شده است وهمچنین طرحهایی در این عرصه در دست اقدام است ازجمله:بهربرداری از جاده هایی که درحال آسفالت شدن هستند وبهربرداری از 2مجتمع خدماتی بین راهی درمحور اردکان -نائین که ان شاالله در دهه فجر انجام میگردد.

در ادامه ی نشست داوودی مدیر کل راه آهن استان ضمن بیان موفقیت های استان در زمینه حمل ونقل ریلی کشور بیان داشت:1000کیلوتر خط ریلی در استان داریم که7%کل خطوط ریلی کشور را شامل میشود و با این حال 30% از فعایت های ریلی کشور را انجام میدهیم و1میلیون نفر مسافر ورودی وخروجی به استان در سال جاری داشته ایم.

در ادامه وی گفت:در زمینه باربری ریلی باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان برای رشد در این زمینه اقداماتی انجام گرفته ودرسال جاری به رشد12درصدی رسیده ایم .

درمورد طرح مورد بهربرداری راه آهن در دهه فجر به طرح ریلی بافق به زرین شهر اصفهان بیان داشت: که این پروزه با اعتبار 4میلیاردی در دست اقدام است و60 کیلومترآن در دهه فجر بهره برداری میشود.

در ادامه محمدی مدیر کل فرودگاههای استان به ارائه گزارش عملکرد این حوزه پرداخت وعنوان کرد:فرودگاه استان یزد به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی کشور در حال فعالیت است 765هزار مسافر در قالب 6500پرواز داخلی و خارجی با هکاری 8 شرکت فعال هواپیمایی در 7 مسیر داخلی وخارجی از خدمات این فرودگاه استفاده میکنند. ایشان ضمن تاکید به این نکته که تلاش کادر فعال در این زمینه بر این است که طرحهای سابق به ثمر نشیند ودر این راستا تلاش های جدی در حال انجام است که در راستای آن انجمن نخبگان فرودگاه شکل گرفته که ماحصل آن رسیدن به خودکفایی در زمینه دستگاه های هواپیمایی که همگی وارداتی بودنداست.

در ادامه بیان کرد :باتوجه به اینکه همه هزینه های فرودگاه از درآمدهای داخلی خود است وعمدتا فرودگاهها زیان ده هستندباید درزمینه بودجه ها مدیریت جدی بعمل آید.

در نهایت گفت 2پروژه دردهه فجر افتتاح میشود: 1افتتاح سیستم چراغهای پرسیژن اپروچ

2افتتاح ترمینال شماره1 جهت پروازهای خارجی

در پایان نشست به برسی وبیان آمار تلفات تصادفات درون وبرون شهری که خوشبختانه در هردو حوزه درمجموع با کاهش 6/1355 روبه رو بودیم پرداخته شد.

درحاشیه این نشست با توجه به اینکه در زمان تنظیم بودجه سال جاری هستیم بیان شد که بودجه استان در این عرصه از رتبه 27 کشوری به رتبه 22کشوری ارتقا یافته و برای ارتقای بیشتر آن گام برداشته میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار