طرح‌های تحقیقاتی خروجی‌محور در بخش کشاورزی اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل: طرح‌های تحقیقاتی خروجی‌محور که نتایج آن تبدیل علم به ثورت است در بخش کشاورزی اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۳۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های تحقیقاتی خروجی‌محور در بخش کشاورزی اردبیل اجرا می‌شود

حسین کربلایی خیاوی در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تجلیل شد چرا که توجه ویژه به علم یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

دبیر شورای تحقیقات استان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور هستیم، بیان کرد: این فعالیت‌ها در صورتی سبب توسعه و رفع چالش‌ها و نیازهای جامعه می‌شود که نتایج آن تبدیل به ثروت شود و رویکرد اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تحقیقات خروجی محور است .

کربلایی خیاوی دستاوردهای پژوهشی فناوران را یکی از موفقیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایران رتبه نخست تولید علم در منطقه و رتبه 16 تولید علم در جهان را داراست و در عین حال کشورمان در حوزه‌هایی مانند نانوتکنولوژی و فناوری بایو رتبه‌های کمتر از 10 را کسب کرده است .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با تأکید بر اینکه آثار تحقیقات پژوهشگران را باید در زندگی مردم دید، تصریح کرد: برای حل دغدغه‌های موجود در حوزه پژوهش باید پیوند میان تولید‌کنندگان علم و مراکز علمی، بهره‌برداران و متقاضیان برقرار شود .

او با بیان اینکه ساختارهای داخلی برای ارتقای مهارت‌افزایی در میان مراکز تحقیقاتی کشور گسترش یافته است، اظهار کرد: باید شکاف میان تولید و علم مرتفع و زمینه فناوری و نوآوری بر پایه پژوهش فراهم شود و ما باید به سمت تولید ثروت و کارآفرینی حرکت کنیم که در این راستا 43 پارک‌ علم و فناوری و سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان تشکیل شده است .

کربلایی خیاوی با اشاره به دستاوردهای چهار دهه اخیر کشور افزود: افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی دانشمندان ایرانی، ورود بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به جرگه دانشگاه‌های برتر جهانی و تأسیس پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان بخشی از دستاوردهای علمی چهار دهه اخیر کشور است .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: بر اساس آمار در سال 57 تعداد دانشجویان کشور در همه مقاطع تحصیلی 175 هزار نفر بود که این تعداد اکنون به بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است و تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از پنج هزار نفر به 80 هزار نفر و تعداد دانشمندان ایرانی جزو یک درصد برتر جهان، به بیش از 230 نفر افزایش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار