سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی : قاچاق فقط در مرزها اتفاق نمی افتد

بیرجند(پانا) ـ سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ، که ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: هر زمان که از قاچاق سخن به میان می آید اذهان به سمت مرز و خروجی های مرزی متمرکز می گردد ، در حالیکه قاچاق صرفاً در مرز نیست بلکه باید با تفکری که موجب ایجاد قاچاق می شود در بخش های مختلف برخورد کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی : قاچاق فقط در مرزها اتفاق نمی افتد

محمدرضا حسنی مقدم، پیشگیری را مقدم بر درمان و مقابله دانست و تصریح کرد: هرچه در موضوع پیشگیری از وقوع قاچاق کار شده و اقدامات و برنامه ریزی های اساسی صورت گیرد، قطعاً از هزینه های مادی ، معنوی ، اجتماعی، سیاسی و امنیتی که در زمان مقابله بااین پدیده شوم صرف می شود ، کاسته خواهد شد.


سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اشاره کرد و ادامه داد: تا هر زمان که محصولات داخلی ما ناچیز شمرده شده و اجناس بی کیفیت تلقی شوند، اذهان به سمت استفاده از کالای خارجی سوق داده خواهد شد و این مهمترین و مهلک ترین ضربه ای است که در این زمینه به تولیدکنندگان خواهد خورد.


حسنی مقدم، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه قاچاق کالا و ارز ، گفت: این کمیسیون باید با انسجام بخشی و هم افزایی باید برای رسیدن به اهداف ابلاغی و برنامه های راهبردی ایشان در حوزه قاچاق کالا و ارز حرکت کند.


رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ، یادآورشد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی در این زمینه تعصبی است که باید نسبت به کالای ایرانی نشان دهیم ؛ از این رو رسانه ها می توانند محصولات با کیفیتی که شاهد تولید آن در داخل هستیم را به جامعه و شهروندان معرفی کنند تا مردم با افتخار به فروشگاه ها و مراکز فروش مراجعه کرده و کالای ایرانی را خریداری نمایند.


حسنی مقدم، با بیان اینکه امروزه همه دستگاه های نظام در برخورد و مبارزه با قاچاق کالا هم دل و یک صدا هستند، افزود: در حال حاضر ۲۰ دستگاه اجرایی در قوه مجریه و قضائیه در حال برخورد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند.


اوخاطر نشان ساخت: در ماه های اخیر به دلیل افزایش قیمت ارز شاهد قاچاق سوخت از مرزهای استان هستیم به طوری که تنها در سه ماه گذشته مقادیر قابل توجهی سوخت از کشور خارج شده است که نشان می دهد باید تصمیم جدی و اساسی در برخورد با این پدیده شوم اتخاذ کرد.


سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، به بخشی از اقدامات دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری ۴ جلسه تخصصی پیرامون بررسی و تعیین تکلیف قضایی کالای رسوب شده و تعیین تکلیف ۲۲۰ پرونده ، برگزاری ۶ جلسه پیرامون تجدید نظرخواهی از آراء برائت یافته پرونده های قاچاق کالا و ارز، برگزاری ۱۶ جلسه کارگروه زیرمجموعه کمیسیون استان، برگزاری ۴ جلسه کارگروه مبازره و پیشگیری از عرضه قاچاق فرآورده های نفتی، برگزاری ۴ جلسه کارگروه مرزنشینان، برگزاری ۵ جلسه تعیین نرخ مرزی فروش سوخت، برگزاری ۲ جلسه پیرامون بررسی آخرین وضعیت نحوه پلاک گذاری ادوات کشاورزی، شناسایی و توقیف ۷۵۳ فقره کارت هوشمند سوخت نفت و گاز مهاجر و سرگردان، از جمله اقدامات مهم دبیرخانه کمیسیون در طی سال جاری بوده است.


حسنی مقدم، به آمار کشفیات استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به میزان مشابه در سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع ۲۳ قلم کالای قاچاق در ۶ قلم رشد داشته ایم؛ این در حالیست که در ۱۷ مورد دیگر شاهد کاهش میزان قاچاق بوده ایم.


رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، به برخی از این موارد اشاره کرد و ادامه داد: در فراورده های نفتی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به میزان مشابه سال قبل ۱۱۳۷ درصد رشد داشته ایم؛ این در حالیست که در پارچه های مکشوفه شاهد رشد ۴۵۶ درصدی نسبت به میزان مشابه سال گذشته بوده ایم.


حسنی مقدم، اظهار داشت: در بحث سیگار در ۹ ماهه سال جاری شاهد رشد ۱۰۱ درصدی بوده ایم ، این در شرایطی است که در موضوع تجهیزات پزشکی نیز شاهد رشد ۳۰۱ درصدی میزان کشفیات نسبت به میزان مشابه سال قبل بوده ایم.

او کل ارزش ریالی کشفیات در ۹ ماهه سال گذشته را ۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۱۴ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان رسیده که رشد ۱۲۳ درصدی را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار