سبد غذایی بین مادران باردار روستایی در مهاباد توزیع شد

ارومیه(پانا)-رییس شبکه بهداشت و درمان مهابا داز توزیع 480 سبد غذایی بین مادران و زنان باردار روستایی این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سبد غذایی بین مادران باردار روستایی در مهاباد توزیع شد

سامرند مرزنگ افزود: این سبدهای غذایی با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح این شهرستان توزیع شده است.


وی اظهار داشت: این بسته های غذایی در چهار نوبت /هر 2 ماه یک بار/ در بین 120 مادر باردار بی بضاعت این شهرستان توزیع شده است.


وی بیان کرد: مادران باردار روستایی بی بضاعت که دارای BMI /شاخص توده بدنی/ کمتر از 18.5 در شروع بارداری، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از 10.5 و بدون ممنوعیت برای بارداری باشند، مشمول دریافت این سبد غذایی رایگان هستند.


رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان این که در قالب این طرح، مادران باردار روستایی از هفته 16 شروع بارداری تا 6 ماه بعد از بارداری سبد کالایی دریافت می کنند، گفت: در این طرح، جامعه هدف را مادران بارداری روستایی تشکیل می دهند که توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شناسایی شده و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می شوند.


وی اضافه کرد: این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم مواد غذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری است.


مرزنگ گفت: هر مادر باردار مشمول این طرح در طول بارداری و شیردهی می تواند 6 بار بسته های غذایی دریافت کند و پس از پایان دوره هر مادر، دیگر مادران باردار جدید جایگزین آنان می شوند.


نرخ باروری در شهرستان مهاباد 2 درصد است و در این شهرستان 237 هزار نفری، سالانه بیش از چهار هزار مادر، زاد و ولد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار