معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

آموزش مهارت آموزی در مدارس متوسطه اول استان کردستان با اجرای طرح « ایران مهارت» آغاز شد

سنندج(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از آغاز آموزش مهارت آموزی در مدارس متوسطه اول استان با اجرای طرح « ایران مهارت» خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت آموزی در مدارس متوسطه اول استان کردستان  با اجرای طرح « ایران مهارت» آغاز شد

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزارشد؛ با اعلام این خبر گفت: طرح ایران مهارت، طرحی وزارتی است که در سال تحصیلی جاری برای اجرا به استان ها ابلاغ شده است .

وی افزود: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )مبنی بر تحول در نظام آموزش دوره متوسطه و نیز نگاه دولت محترم در خصوص ارائه آموزش های مهارتی بوده و اجرایی شدن آن بر اساس راهکار 6-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طراحی و جهت اجرا به همه استان ها ابلاغ شده است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به گسترده اجرایی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: فعلا و در سال تحصیلی جاری، طرح در 75 مدرسه متوسطه اول استان با همکاری و همراهی سازمان فنی و حرفه ای استان اجرا می شود .

وی در ادامه به تشریح اهداف این طرح پرداخت و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه های مناسب جهت شناسایی استعدادهای مهارتی، ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی و ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز را مهم ترین اهداف طرح بر شمرد .

نامدار ضمن تشریح اصول و ارکان طرح گفت:شورای سیاست گذاری و کمیته فنی مستقر در وزارت آموزش و پرورش ، کمیته برنامه ریزی استان و کمیته اجرایی شهرستان، چهار رکن اجرایی طرح ایران مهارت است که هر کدام دارای شرح وظایف مخصوص می باشند.

وی در ادامه گفت: طرح با توجه به اهداف در صورت پشتیبانی مادی و معنوی، طراحی و اجرای دقیق در مدارس می تواند بهره ها و فوایدی را برای دانش آموزان و جامعه به ارمغان آورد .

معاون آموزش متوسطه استان به زمان و نحوه اجرای طرح نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در طول سال تحصیلی جاری و تابستان 98 ، بدون آسیب رساندن به ساعت آموزش رسمی مدارس و به میزان 60 ساعت آموزش حرفه ای است که حدود 10 درصد مدارس متوسطه اول، کلیه مدارس هیات امنایی و غیر دولتی تحت پوشش طرح قرار می گیرند .

وی با بیان اینکه هر سال تعداد مدارس تحت پوشش طرح افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: این طرح در سال تحصیلی گذشته به صورت آزمایشی در مدارس متوسطه هشت استان کشور اجرایی و به دلیل موفقیت، به مدارس متوسطه کل کشور تعمیم داده شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار