داورزنی: هیئت‌های ورزشی استان‌ها از قانون بازنشستگان معاف شدند

تهران (پانا) - معاون وزیر ورزش و جوانان از معافیت هیات‌های ورزشی استان‌ها از حضور در طرح منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
داورزنی: هیئت‌های ورزشی استان‌ها از قانون بازنشستگان معاف شدند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق استعلامی که از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی داشتیم، هیئت‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: بعد از استعلاماتی که از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و اختلاف نظری که راجع به مشمول شدن هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی در خصوص قانون بازنشستگان بود، نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال کردیم که با توجه به این اختلاف نظرها و وجود 1400 هیئت در مراکز استان‌ها و حدود 14 هزار هیئت شهرستانی و بلاتکلیفی آنها در خصوص پاسخگویی به دستگاه نظارتی، تکلیف روشن شود.

داورزنی افزود: خوشبختانه چند روز پیش خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری پاسخ استعلام را دادند و اعلام کردند هیئت‌های استانی با توجه به ماهیتی که دارند شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند و افراد بازنشسته می‌توانند کماکان در مسئولیت‌های هیئت‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها به فعالیت خود ادامه دهند و ورزش کشور از ظرفیت این افراد استفاده کند.

وی گفت: همچنین طبق آخرین صحبت که با مجلس شورای اسلامی داشتیم، آن دوستان هم اعلام کردند که این قانون شامل هیئت‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها نمی‌شود. این کار تا اندازه زیادی هیئت‌های ورزشی را از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد و ما هم سعی می‌کنیم ظرف چند روز آینده وضعیت هیئت‌های شهرستانی و استانی را به آنها ابلاغ کنیم تا در از نظر پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی مشکلی نداشته باشند.

داورزنی تصریح کرد: هیچ کدام از روسای هیئت‌های استانی پست سازمانی ندارند و اگر این قانون اعمال می‌شد این امکان نیز وجود نداشت که افراد جدید با پست‌های جدید جای آنها را بگیرند چون بار مالی چهار تا پنج برابری برای ورزش کشور ایجاد می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار