استقبال باغداران و تشکل‌های آذربایجان غربی از تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی

ارومیه(پانا)-مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی آذربایجان غربی ضمن تقدیر از استقبال پرشور تشکلها و باغداران استان به منظور تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی برلزوم وضرورت ثبت زنجیره صادرات سیب آذربایجان غربی مشارکت و حضور باغداران در قالب تشکیل تعاونی های باغداری یا مشارکت فردی جهت مدیریت و تصمیم سازی این زنجیره تاکیداساسی کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال باغداران و تشکل‌های آذربایجان غربی از تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی

احمد دهقان در جلسه زنجیره صادرات سیب درختی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: راه اندازی زنجیره ملی سیب نقش بسیار پررنگی در ساماندهی بازار سیب و کاهش مشکلات کشاورزان دارد و به افزایش صادرات این محصول منجر می شود.

وی ادامه داد: بنا به درخواست اعضا، سرمایه شرکت سهامی از 10 میلیارد تومان به 5 میلیارد تومان تقلیل یافت و شرایط عضویت باغداران در ایین نامه نیز با تولید سالیانه 25 تن مدد نظر قرار گرفته شده است .

دهقان اضافه کرد : سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان متولی بخش با برگزاری جلسات متعدد و آماده سازی بستر تشکیل از این زنجیره صادراتی جهت رفع مشکلات و معضلات تولید و صادرات سیب اقدامات اساسی انجام داده است که در حال حاضر در مرحله ثبت شرکت قرار داریم و حلقه های زنجیره تکمیل شده است که پیش بینی می شود با تشکیل این زنجیره صادرات محصول سیب استان تسریع شود.

وی تاکید کرد: این زنجیره حلقه های تولیدکنندگان، صادرکنندگان، حمل و نقل، صنایع تبدیلی و فراوری و سردخانه داران را شامل می شود و در نهایت کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده را درپی دارد.

لازم به ذکر است که وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته تدابیری در خصوص صادرات سیب از قبیل اعطای مشوق های صادراتی، تمهیدات مناسب در زمینه حمل و نقل، ایجاد زنجیره تولید و سیاست بازار در ازای بازار اندیشیده است که تمهیدات مزبور باعث شد سیب تولیدی کشور طی سال های اخیر به سمت بازارهای جدید در دنیا مثل روسیه روانه شود و از جهش صادراتی قابل توجهی برخوردار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار