بازیهای آموزشی برای آموزش کودکان، نقش راهبردی ایفا می کند

کاشان (پانا) - یک کارشناس آموزشی گفت: نمایش و بازیهای آموزشی برای آموزش به ویژه در گروه سنی کودکان، نقش راهبردی ایفا می کند که باید مورد توجه برنامه ریزان آموزشی معلمان مدرسه ها قرار بگیرد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بازیهای آموزشی برای آموزش کودکان، نقش راهبردی ایفا می کند

نرجس مسعودی خوی در نشست بازیهای آموزشی در نمایشگاه کتاب کاشان اظهار کرد: نباید پنداشت که بازیهای کودکانه برای تخلیه انرژی آنها است در حالی که آنها در بازیهایشان دست به تجربه می‌زنند و نکات جدیدی به آموخته‌های ذهنی خود اضافه می کنند.

وی افزود: به اعتقاد متخصصان، حتی خستگی بعد از بازی کودکان عاملی برای تجدید قوای آنها است زیرا از طریق بازی انرژی تازه‌ای کسب کرده و خستگیهای خود را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از بازی‌های کودکانه، آثار آموزشی آن است زیرا منجر به یادگیری می شود پس باید از این عنصر انرژی دهنده در امر آموزش کودکان استفاده کنیم تا یادگیری عمق پیدا کند و کودک بتواند یادگیری را تجربه کند

وی تاکید کرد: زمانی که کودک به لمس کردن اشیا بپردازد، به شناخت از محیط اطرافش دست پیدا می کند که برای ماندگاری آموخته‌های ذهنی کودک باید از بازیهای آموزشی در مدرسه استفاده کرد.

این کارشناس آموزشی گفت: دانش آموزان کودکان با اجرای کارهای نمایشی هم در تمرین کارگروهی و هم از نظر آفرینش خلاق یک نمایشنامه در حضور تماشاگران به شناخت فردی و گروهی می رسند و پیگیری یک قصه،به تمرکز آنها کمک می کند.

وی تصریح کرد: ایجاد روحیه اعتماد به نفس در رفتار و گفتار، افزایش دایره لغات، تقویت روحیه مسوولیت پذیری، شناخت شخصیت روانی و باز کردن گره‌های شخصیتی کودکانی که به تازگی پا به مرحله اجتماعی شدن گذاشته اند از جمله مزیت های فعالیت های گروهی در مدرسه است.

مسعودی خوی گفت: زمانی که یادگیری کودک در فضایی شوق‌انگیز و شاد انجام ‌شود، به پایداری یادگیری کمک بزرگی کرده و کودکان ، کمتر دچار دلهره و اضطراب می‌شوند.

به گزارش پانا، هفتمین روز نمایشگاه کتاب کاشان، به عنوان روز کودکانه نمایشگاه به اجرای برنامه اعضای باشگاه های کتابخوانی کاشان اختصاص داشت که رونمایی از قران دستنویس دانش آموزان دبستان شهید فخار، رونمایی از کتاب صوتی دانش آموزان دبستان حاج علی دایی، اجرای برنامه نقالی دانش آموزان دبستان لاجوردی، شاهنامه خوانی دانش آموزان دبستان مصراحی، اجرای نمایش دانش آموزان دبستان پیله وریان، حافظ خوانی و سرود دبستان محمد رسول الله، رونمایی از کتاب کاشان از تشنگی می میرد اعضا انجمن فروغ کاشان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه در روز دوشنبه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار