قرآن دست نویس دانش آموزان در نمایشگاه کتاب کاشان رونمایی شد

کاشان (پانا) - قرآن دست نویس دانش آموزان دبستان پسرانه شهید اصغر فخار در سومین نمایشگاه کتاب کاشان رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
قرآن دست نویس دانش آموزان  در نمایشگاه کتاب کاشان رونمایی شد

مدیر دبستان شهید اصغر فخار گفت: نگارش قرآن، به عنوان فعالیت فوق برنامه با مشارکت400 دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام شد ه است.

سید ابوطالب فاطمی اظهار کرد: این گونه برنامه ها، معطوف به شناخت و پرورش استعداد های دانش آموزان و توسعه تربیت دینی و هوش معنوی آنها می شود.

وی افزود: قرآن و معانی بلند آن، کتاب زندگی انسان است و دانش آموزان باید همراه با مباحث علمی، مفاهیم قرآنی و مهارتهای را نیز بیاموزند و در کارهای خود به قرآن تاسی کنند و تحقیق و تفکردر فعالیت‌های دانش آموزی پر رنگ شود .

این کارشناسی آموزش گفت: خانواده ها دوست دارند فرزندشان به درسهای پایه بپردازند در حالی که زیبایی شناسی و ایجاد لطافت روحی و شادمانی در قالب فعالیتهای کتابخوانی و هنری و محتوای درسهای هنر، ادبیات و قرآن برای دانش آموز ایجاد می شود .

وی گفت: هنر پدیده ای است که از ابتدا با بشر همزاد بوده است جامعه امروز که در اضطراب و نگرانی دست و پا می زنند هنر را به عنوان وسیله ای برای ایجاد آرامش شهروندان برگزیده اند و بر این اساس، هنر یکی از موضوعات قابل آموزش در تمامی نظام های آموزشی مطرح است.

فاطمی افزود: نتایج تحقیقات بیانگر آن است که دانش آموزانی که با روش تربیت هنری آموزش دیده اند نسبت به دانش آموزانی که با روش سنتی آموزش دیده اند هم از لحاظ فعالیت های هنری و هم از لحاظ مهارت های فرآیندی عملکرد بهتری دارند.

به گزارش پانا، هفتمین روز نمایشگاه کتاب کاشان، به عنوان روز کودکانه نمایشگاه به اجرای برنامه اعضای باشگاه های کتابخوانی کاشان اختصاص داشت که رونمایی از قران دستنویس دانش آموزان دبستان شهید فخار، رونمایی از کتاب صوتی دانش آموزان دبستان حاج علی دایی، اجرای برنامه نقالی دانش آموزان دبستان لاجوردی، شاهنامه خوانی دانش آموزان دبستان مصراحی، اجرای نمایش دانش آموزان دبستان پیله وریان، حافظ خوانی و سرود دبستان محمد رسول الله، رونمایی از کتاب کاشان از تشنگی می میرد اعضا انجمن فروغ کاشان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه در روز دوشنبه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار