فعالیت بیش از ۲۴ هزار سفیر سلامت در مدارس خراسان شمالی

بجنورد (پانا) -معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از فعالیت ۲۴ هزار و ۵۰۰ سفیر سلامت در مدارس این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از ۲۴ هزار سفیر سلامت در مدارس خراسان شمالی

حسن لنگری با بیان اینکه ۱۶ درصد از دانش آموزان هر یک از مدارس باید سفیر سلامت باشند، اظهار کرد: هم اکنون از ۱۶۷ هزار دانش آموز خراسان شمالی ۲۴ هزار و ۵۰۰ سفیر سلامت ارائه خدمت دارند.

به گفته لنگری افزایش سطح سواد سلامت در حوزه بهداشت و سلامت، شرکت دانش آموزان در رقابت فرهنگی بهداشتی، پویش ملی در جهت ارتقاء سواد سلامت دانش آموزان و ایجاد انگیزه و علاقه در فعالیت های بهداشتی از مهم ترین اهداف اجرای ‌این جشنواره به شمار می رود.

وی افزود: دانش آموزان تحت عنوان سفیران سلامت طی هشت جلسه آموزشی آموخته های خود را به همسالان و خانواده های خود انتقال می دهند و همچنین در فعالیت های بهداشتی مدرسه کمک یار مربی بهداشت و مدیر مدرسه هستند و تاکنون استقبال خوبی از سوی دانش آموزان داشتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی تاکید کرد: مسئولیت پذیری دانش آموزان علاوه بر ارتقاء سطح یادگیری آنان و انتقال آن به سایر دانش آموزان سبب بهبود عملکرد آنان می شود.

لنگری افزود: سفیران سلامت در مقاطع ابتدایی به آموزش مباحثی نظیر تغذیه سالم، اهمیت ورزش در سلامتی، اهمیت و نحوه شستشوی دست، پ یشگیری از بیماری های واگیر، حفاظت از محیط زیست، پیشگیری از حوادث، بهداشت دهان و دندان و نکات کلی بهداشتی می پردازند.

وی گفت: همچنین در متوسطه سفیران سلامت به آموزش مباحثی نظیر چرا خود مراقبتی، تغذیه و زندگی سالم، خواب خوب شب، حل مساله، تفکر سالم، مدیریت خشم، استرس و سلامتی و سلامت روان می پردازند.

به گفته لنگری سومین دوره جشنواره ملی سفیران سلامت در دو بخش دانش آموزی و مراقبین سلامت در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره از پایان آذر ماه شروع و تا اردیبهشت ۹۸ با موضوع تغذیه سالم و خود مراقبتی، بهداشت فردی و آلاینده های زیست محیطی در هر چهار دوره تحصیلی برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این جشنواره در دوره اول ابتدایی با موضوع نقاشی، دوم با موضوع انشانویسی، متوسطه اول با موضوع داستان نویسی، متوسطه دوم با موضوع عکاسی پیگیری می شود.

به گفته لنگری مراقبین سلامت با توجه به شرح وظایف خود در یکی از رشته های فیلم کوتاه و عکاسی می توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره ابتدا در مرحله شهرستانی، سپس استانی و در نهایت کشوری پیگیری می شود، گفت: هم اکنون جشنواره در سطح مدرسه در حال پیگیری است و در نهایت چهاراثر منتخب دانش آموزان و دو اثر منتخب مراقبین سلامت به مرحله کشوری و به دبیر خانه کشوری دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ارسال می شود.

وی بیان کرد: در دومین مرحله این جشنواره در سال گذشته دو دانش آموز در بخش های نقاشی و انشاء نویسی و یک مراقب سلامت در بخش فیلم کوتاه به رتبه برتر دست یافتند و در دوره نخست جشنواره نیز مقام های بسیاری در بخش های مختلف به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار