وزیر کشور:

مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت با دستور مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، وزیر کشور ضمن مرور آثار مبارک تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، از این تدبیر مقام معظم رهبری تجلیل کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت با دستور مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، که شامگاه دوشنبه - ۱۰ دی - در محل وزارت کشور برگزار شد، وزیر کشور و رئیس ستاد، پس از شنیدن گزارش‌های ارائه‌شده از سوی کارگروه های تخصصی و دستگاه‌های عضو ستاد، ضمن اتخاذ و ابلاغ تصمیمات مقتضی، با تحسین مسئولیت‌شناسی مردم در مواجهه با شرایط اقتصادی کشور و همراهی و همگامی عمومی با سیاست‌های اقتصادی برای مقابله با تلاش دشمن، آثار و ابعاد تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را بر شمرد و با توجه به موفقیت‌های مهم بدست آمده، از این تدبیر تجلیل کرد .

وزیر کشور با اشاره به بررسی مستمر و بهنگام تصمیمات شورا از سوی مقام معظم رهبری، ابلاغ مصوبات مورد تایید ایشان حداکثر ۴۸ ساعت پس از تصویب را عامل اثرگذاری فوق‌العاده تصمیمات شورای هماهنگی سه قوه برشمرد و افزود: امیدوارم از رهگذر استمرار حمایت‌ها و همراهی مردم شریف، نقش‌آفرینی هماهنگ همه دستگاه‌های ذیربط و تداوم حمایت‌های مقام معظم رهبری، آرامش و ثبات ایجاد شده در بازار و فضای اقتصادی کشور استمرار یابد و شرایط معیشتی مناسب‌تری برای عموم مردم فراهم شود .

در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گزارش بانک مرکزی از روند مدیریت بازار ارز و ابعاد اطلاع رسانی و تبلیغات مدیریت بازار ارز ارائه شد و با توجه به محتوای این گزارش، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از عملکرد مطلوب صدا و سیما در همکاری با بانک مرکزی برای استمرار فضای ثبات و آرامش در بازار تشکر کرد .

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در ادامه این جلسه، پس از توجه به گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه از سفر به استان خراسان جنوبی و تأثیر این سفر در تصمیم گیری های اقتصادی استان، با اشاره به تصمیمات خوب و مؤثر اتخاذ شده در سفرهای استانی از همه مسئولان خواست این سفرها را با برنامه ریزی دقیق تر در دستور کار خود قرار دهند .

وی افزود: در شرایطی که رسانه‌های خارجی به دنبال تلقین یأس و ناامیدی به مردم هستند و به طور مدام فضای جامعه را نامطلوب نمایش می دهند؛ حضور مسئولان در کنار مردم می تواند مایه دلگرمی، اطمینان خاطر و افزایش امید در اقشار مختلف باشد. بعلاوه، مسئولان در این سفرها شرایط واقعی جامعه را می‌بینند و می‌توانند تصمیمات درست و البته متکی به پشتوانه کارشناسی را در محل اتخاذ کنند، که این تصمیمات، مطمئناً کمک‌کننده و راهگشا خواهد بود .

وزیر کشور در همین زمینه ادامه داد: واقعیت این است که مردم؛ روحیه و امید بالایی دارند که با اقدامات و تصمیماتِ سازنده و راهگشا، ولو محدود، می‌توان این امید و روحیه را خصوصاً در شهرهای کوچک به طور مضاعف تقویت و در کنار آن زمینه‌های کار و اشتغال و پیشرفت مناطق مختلف فراهم کرد .

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به برخی پیش‌بینی‌های غیر صحیح مطرح شده در خصوص سال ۹۸ گفت: القاء شرایط نامطلوب در سال آینده، نه تنها بهانه‌ای برای دشمنان خارج از کشور ایجاد می کند، بلکه می تواند حس کاذب ناامنی و بی ثباتی اقتصادی را در مردم و به خصوص سرمایه گذاران و کار آفرینان بیافریند. البته مسئولان همواره شرایط و مسائل کشور را رصد می کنند و مدام در حال پیش بینی و آینده نگری درباره مسائل مختلف کشور هستند، و بی تردید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق، شرایط کشور در سال های پیش رو از جمله سال ۹۸ به خوبی مدیریت خواهد شد .

ارائه گزارش رؤسای کارگروه‌های تخصصی ستاد در راستای صیانت از استمرار فضای متعادل و با ثبات اقتصادی در افکار عمومی دیگر دستور کار این جلسه بود. همچنین گزارش نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ستاد در خصوص ابعاد اطلاع‌رسانی وضعیت کاملاً پایدار و مطمئن ذخایر کالاهای اساسی، واردات و صادرات کالا از بنادر جنوب، توزیع گوشت گرم و منجمد در بازار و نحوه اطلاع‌رسانی مناسب در یاز دهمین جلسه ستاد ارائه و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار