معصومه ابتکار: دشمن امید و نشاط مردم را هدف قرار داده است

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دشمن با جنگ اقتصادی و روانی علیه نظام اسلامی امید و نشاط مردم را مورد هدف قرار داده است.

کد مطلب: ۸۸۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معصومه ابتکار: دشمن امید و نشاط مردم را هدف قرار داده است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری البرز افزود: پیوندهای عمیقی بین مردم و دولت با هدف رضایت مندی هرچه بیشتر اقشار مختلف وجود دارد و دشمن درصدد ضربه زدن و مایوس ساختن مردم است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی، ایجاد بی اعتمادی دربین مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را هدف قرار داده اند و دراین زمینه تلاش های ویژه ای در پیش گرفته اند.
ابتکار گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری دولت باید خدمات خود را ارتقاء دهد و شفافیت و پاسخگویی بیشتر برای دولت در این زمینه تعریف شده است.
وی اضافه کرد: یکی از مباحث مهم درطول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت است که زوایای مختلفی از جمله عدالت اقتصادی، دسترسی به فرصت های برابر در توسعه ، عدالت سیاسی ، حق تعیین سرنوشت و آزادی دارد.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از ابعاد عدالت که درآیات قرآنی نیز به آن توجه شده عدالت جنسیتی است، بدان معنی که باید برای زنان و مردان فضای عادلانه دسترسی به خدمات باشد.
ابتکار گفت: دسترسی به خدمات مختلف مانند آموزش، بهداشت و ورزش از مباحث مهم دراین زمینه به شمارمی رود.
وی افزود: امروز خلاء بازماندگی از تحصیل دربرخی از استان ها جبران شده و امیدواریم با تلاش های بیشتری که صورت می گیرد بتوان گام های موثرتری دراین زمینه برداشت.
ابتکار ادامه داد: سند ارتقاء و توسعه یا بهبود وضعیت اجتماعی زنان و خانواده اکنون تنظیم شده و با همکاری سازمان برنامه و بودجه آماده است.
وی خاطرنشان کرد: انتظارمی رود این سند در شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان ها تصویب و در تمام بخش ها لحاظ شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: با این سند می توان براساس شاخص های عدالت جنسیتی که درماه گذشته ابلاغ شده برنامه ای ویژه ای برای کاهش فاصله های موجود بین زنان و مردان داشت .
وی اضافه کرد: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند های بالادستی تمام دستگاه ها مکلف هستند در موضوع خانواده اقدامات موثری داشته باشند.
ابتکار گفت: موضوع خانواده بخشی نیست وموضوع تمام دستگاه ها است و نشست امروز گفت و گوی ملی خانواده با حضور تشکل ها،احزاب و گروه ها در البرز آغاز شد.
وی افزود: امروز باید تلاش های ویژه ای برای کاهش آسیب به خانواده صورت گیرد که یکی از آسیب های احصاء شده دراین حوزه موضوع اختلال ارتباطی است.
وی یاد آورشد: انقلاب دیجیتال سبب کاهش ارتباط گرفتن در بین اعضای خانواده شده و نسل جوان احساس می کند فرصتی برای شنیده شدن و گفتن ندارد.
ابتکار اضافه کرد: این مساله وظیفه آموزش و پرورش نیست وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که تلاش ویژه ای به خرج دهند تا براساس سیاست های مقام معظم رهبری اقدامات موثری انجام شود.
وی ادامه داد: توان افزایی سازمان های مردم نهاد درحوزه های مختلف از دیگر مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد و دردولت دوازدهم اقدامات موثری درحمایت از سمن ها و خیرین انجام شد.
معاون رئیس جمهوری گفت: با حمایت خیرین و سمن ها در حوزه اشتغال و توان افزایی اقتصادی می توان اقدامات موثری را دنبال کرد.
وی افزود: دختران تحصیل کرده، سرمایه های اجتماعی هستند که باید شرایط برای حضورآنان در جامعه فراهم شود و بسیاری از زنان در زمینه دریافت تسهیلات مشاغل خانگی مشکل ضامن دارند بنابراین باید تمهیدات ویژه ای دراین زمینه اندیشید.
ابتکار ادامه داد: امیدواریم ازطریق صندوق های ضمانت حمایت های لازم دراین زمینه شود و در حوزه زنان روستایی اقدامات موثری صورت گیرد.
دراین نشست پوستر جشنواره فیلم کوتاه موبایلی زنان البرز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار