۱۰ نکته درباره «شیخ خندان»

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری روز دوشنبه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد.

کد مطلب: ۸۸۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ نکته درباره «شیخ خندان»

در ادامه، ۱۰ نکته درباره حاج‌علی‌اکبری می‌خوانید:

۱. او متولد ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند است که پس از طی تحصیلات مقدماتی، با رتبه عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری فارغ‌التحصیل شد.

۲. مشهورترین اساتید او آیات امامی کاشانی، خوشوقت، موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد، در درس خارج حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای و مرحوم آیت‌الله‌العظمی ‌بهجت و در تفسیر، آیت‌الله‌ جوادی آملی بوده‌اند.

۳. حاج‌علی‌اکبری در جبهه‌های دفاع مقدس و در لشگرها و گردان‌های ۲۷ محمد رسول الله (ص)، ۱۰ سیدالشهداء (ع)، ۴۰ صاحب‌الزمان (عج)، ۶ ویژه پاسداران، قمر بنی‌هاشم (ع) و ۱۱۰ خاتم‌الانبیاء (ص) علاوه بر انجام وظیفه تبلیغی، به‌عنوان تخریب‌چی حضور داشته و پس از شرکت در عملیات‌های والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر ۱۰ و کربلای ۵، در عملیات مرصاد به مقابله با منافقین پرداخته است.

۴. امام جمعه جدید تهران ۶ سال در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در یکی از دانشگاه‌ها مسئولیت داشته و پس از آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله جنتی از سال ۷۹ تاکنون نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

۵. او در دولت نهم، معاون محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان ملی جوانان بود اما در حلقه‌ی دولت دهم وارد نشد.

۶. حاج‌علی‌اکبری که با چهره خندان شناخته می‌شود، عضویت در هیأت مدیره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در هیأت امنای جامعه تعلیمات اسلامی، عضویت و فعالیت در هیأت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، عضویت در هیأت امنای بنیاد نهج‌البلاغه، عضویت در هیأت امنای مسجد جمکران و عضویت در شورای مرکزی هیأت رزمندگان اسلام را در مقاطع زمانی مختلف در سوابق خود دارد.

۷. حاج‌علی‌اکبری ضمن آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، تجربه‌ی تدریس در حوزه و دانشگاه و سفرهای تبلیغی متعدد به کشورهای خارجی را دارد.

۸. او دارای تألیفاتی در موضوعات دینی و تربیتی است که از جمله آنها می‌توان به «رساله‌ی فقهی و حقوقی مسئله‌ی بلوغ»، «مبانی و الگوی تعالی دختران»، «اصول تربیت حماسی»، «مدیریت زمان»، مجموعه ۴۰ بخشی «کلیدهای خوشبختی» برای نوجوانان و جوانان، کتاب «سیاحت جمال» با موضوع اخلاق عملی و سیره پیامبر اسلام (ص)، کتاب «عطر سیب» با موضوع شرح زیارت عاشورا و کتاب «مطلع عشق» با موضوع گردآوری و تدوین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان اشاره کرد.

۹. امام‌جمعه جدید تهران در سال ۷۳ و زمانی که ۳۰ سال سن داشت، به‌ امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب شد و به‌ فاصله‌ی کوتاهی به عنوان «امام‌جمعه نمونه» مورد تقدیر قرار گرفت. سپس در سال ۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان جوان‌ترین عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منصوب و ۱۶ دی سال ۹۶ نیز رئیس این شورا شد.

۱۰. حاج‌علی‌اکبری از سال ۱۳۹۰ تاکنون، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران را نیز برعهده دارد.

ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار