دستگیری ۵۷ شکارچی غیرمجاز پرندگان مهاجر

تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به صید بی‌رویه و غیر قانونی پرندگان مهاجر گفت: ۵۷ نفر از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند.

کد مطلب: ۸۸۲۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۵۷ شکارچی غیرمجاز پرندگان مهاجر

به گزارش روابط عمومی محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به مهاجرت پرندگان به دلیل برودت هوا از اروپا بویژه سیبری به مناطق گرمسیر اظهار کرد: بخش‌هایی از کشور ایران از جمله مناطق تالابی در شمال کشور و خوزستان میزبان این پرندگان مهاجر برای ادامه حیات هستند.

وی با بیان اینکه استان‌های مارندران،گیلان و خوزستان بیشترین سهم میزبانی را از این پرندگان با ارزش مهاجر برعهده دارند، گفت: یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان‌های مارندران، گیلان و خوزستان برای پیشگیری از شکار بی‌رویه این پرندگان، طرح‌هایی را با حمایت دستگاه قضائی اجرایی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهارکرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو، اقدام به شکار این گونه از پرندگان می‌کنند که در این رابطه ۵۷ نفر از شکارچیان غیر مجاز و غیر قانونی دستگیر شده اند.

وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن برخی مسئولان محلی در استان مازندران با یگان حفاظت سازمان محیط زیست، گفت: در هر حال افراد سودجو در رصد ماموران هستند و در صورت بروز هرگونه رفتار غیر قانونی، هنجارشکنانه و تعرض به محیط زیست، با آنان برخورد قاطعی می شود.

محبت‌خانی در خاتمه تاکید کرد: مردم فهیم و دوستدار محیط زیست منطقه همکاری خوبی با محیط بانان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار