چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران آغاز به کار کرد

ساری (پانا) - چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران با رونمایی از پوستر این جشنواره و انتشار فراخوان آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران آغاز به کار کرد

مهدی فلاح در نشست خبری چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران و رونمایی از پوستر فراخوان از آغاز به کار این جشنواره خبر داد.

دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را رشد و ارتقای سطح هنری دانشجویان برشمرد جنبه مردمی و دانشجویی آن را پل ارتباطی میان قشر دانشجو و جامعه دانست که فرهنگ و هنر را به آن وصل می‌کند.

او آثار ارسالی به جشنواره پیشین را 400 اثر اعلام و پیش‌بینی کرد که آثار ارسالی امسال به 1000 اثر برسد: «در سومین دوره این جشنواره 32 اثر از مازندران به مرحله کشوری راه یافت که سه اثر صاحب رتبه برتر کشوری شدند.»

فلاح با اعلام اینکه دریافت آثار تا پایان ۱۰ اسفندماه ۹۷ ادامه خواهد داشت، از بازبینی اولیه و پذیرش آثار در فاصله زمانی۱۰ الی ۱۵ اسفند ماه خبر و ادامه داد: «آثار در اسفند ۹۷و فروردین ۹۸ داوری می‌شود تا در نهایت اختتامیه جشنواره در اردیبهشت 98 برگزار شود.»

به گفته فلاح جشنواره پیشین شامل 9 بخش بوده و امسال به 10 بخش رسیده است: ادبیات، هنرهای تجسمی، بخش ویژه‌ی خوشنویسی، ادبیات نمایشی، فیلم کوتاه انیمیشن تئاتر خیابانی استندآپ کمدی، موسیقی، مداحی، آوایی و پژوهش‌های هنری.

بخش ادبیات شامل شعر کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه با موضوعات عدالتخواهی دانشجویی، آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، اعتیادهای نوین، طلاق، جرائم مجازی و...)، طنز انتقادی به مسائل روز تحریم‌های آمریکا و بخش ویژه: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی.

بخش هنرهای تجسمی شامل پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی با موضوعاتسبک زندگی بومی و محلی و آیین‌های فراموش شده، عدالت اجتماعی آمریکا و استکبار نوین و بخش ویژه: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی.

بخش ویژه‌ی خوشنویسی با موضوعات اذکار مذهبی، صلوات خاصه و جملات بزرگان دینی.

بخش ادبیات نمایشی شامل فیلمنامه و نمایشنامه با موضوعات عدالت اجتماعی، مشکلات صنفی و مدیریتی دانشگاه‌ها، تناقضات سبک زندگی مدرن، آمریکا و استکبار نوین، شخصیت‌های تاریخی و بخش ویژه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی.

بخش فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر خیابانی، استندآپ کمدی با موضوعات اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، عدالت اجتماعی، ما از مریخ نیستیم (حرف دل مردم) و بخش ویژه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی.

بخش موسیقی شامل سنتی، مقامی، تلفیقی با موضوعات آوازها و موسیقی‌های مناطق، مبارزه با استکبار، شهید و شهادت، عشق متعالی و ائمه ی اطهار و بخش ویژه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی.

بخش مداحی شامل مرثیه و مولودی خوانی ویژه برادران با موضوعات ابعاد سیاسی و عرفانی قیام عاشورا، مدافعان حرم ،اعیاد و میلاد اهل بیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س)

بخش آوایی شالم دکلمه، نمایشنامه خوانی، مجری گری، دوبله فیلم و انیمیشن و... ویژه خواهران با موضوعات نقش زن در واقعه کربلا، محور مقاومت (سوریه، فلسطین، یمن، عراق و...)، آسیب ها و پدیده های اجتماعی (فضای مجازی، کافه گردی، سبک زندگی غربی و....)

بخش پژوهش‌های هنری با موضوعات تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر، مفهوم و نظریات هنری در تفکر دینی و تجربیات و سبک‌های نوین هنری در چهارچوب انقلاب اسلامی.

امروز با حضور سید ابوالقاسم لطیفی فرزند شهید ابراهیم لطیفی از پوستر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران که «سید علی نصیری» طراح آن است نیز رونمایی شد.

فلاح از دریافت آثار از طریق آی دی Ghfarhangi@در پیام‌رسان‌های ایتا، بله و تلگرام و نیز ghoghnoos_4th در اینستاگرام خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار