دریاچه سد ارس بزرگترین منابع آبزی پروری درسطح کشور

ارومیه(پانا)-معاون شیلات وآبزیان آذربایجان غربی ازدریاچه سد ارس به عنوان یکی از بزرگترین ومستعد‌ترین منابع آبزی پروری درسطح کشورخبرداد.

کد مطلب: ۸۸۲۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دریاچه سد ارس بزرگترین منابع آبزی پروری درسطح کشور

محمدباقر قریشی با اشاره به اینکه تعداد ۳۸۶ نفر در قالب دو تعاونی در فصل صید و صیادی در دریاچه پشت سد ارس مشغول به فعالیت هستند گفت: دریاچه سد ارس یکی از بزرگترین و مستعد‌ترین منابع آبزی پروری در سطح کشور و استان است که میزان تولید آبزی در این دریاچه به سه هزار و ۶۰۰ تن در سال می‌رسد.

وی افزود: تولید و تکثیر ۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهی شامل بر کپور معمولی، فیتوفاک، بیگ هد و آمور در مرکز ژنیک شهید کاظمی پلدشت با موفقیت انجام می گیرد که یکی از اهداف مهم این مدیریت در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی استان است.

معاون شیلات و آبزیان اضافه کرد: فیتوفاک و بیگ هد بیشترین میزان تولید و تکثیر بچه ماهی در مرکز ژنیک شهید کاظمی پلدشت را با نود درصد به خود اختصاص داده اند.

قریشی باشاره به اینکه تولید بچه ماهیان باعث تثبیت اشتغال هزار خانوار صیاد می‌گردد گفت: سالانه بیش از ۳۰ تن شاه میگوی دراز آب شیرین که مختص دریاچه پشت سد ارس می‌باشد و توسط ۶ شرکت بهره بردار صید و بعداز عمل آوری و استحصال به کشور‌های اروپایی صادر می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار