تامین و نگهداری روشنایی ۱۴۳ کیلومتر از محور‌های برون شهری آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تامین و نگهداری روشنایی ۱۴۳ کیلومتر از محور‌های برون شهری استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تامین و نگهداری روشنایی ۱۴۳ کیلومتر از محور‌های برون شهری آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعتبارات فعلی ۱۴۳ کیلومتر از محور‌های برون شهری استان دارای روشنایی دایمی است که پیوسته تحت نظر و بازرسی و رفع معایب قرار می‌گیرد.

شکری افزود: بر اساس قانون رسالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تامین روشنایی در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی است و درتمام جهان روشنایی کل محور‌ها و جاده‌های برون شهری قانون و مرسوم نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص روشنایی محور شهید کلانتری گفت:: یک تفاهم نامه بین استانداری آذربایجان غربی و شرکت توزیع برق استان برای تامین روشنایی ۵/۱۷ کیلومتر از این محور که شرکت ساخت و توسعه راه‌ها پیگیری آن را به عهده دارد، منعقد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی جهت آسایش و امنیت مسافران و رانندگان محترم آمادگی کامل برای هر نوع همکاری جهت روشنایی در محور‌های برون شهری استان را با شرکت توزیع برق دارد.

شکری با اشاره به اینکه در محور‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برف گیر و مه گیر نصب روشنایی ضرورت دارد، گفت: بهبود سیستم روشنایی آسایش بصری را افزایش داده و خستگی چشم را کاهش میدهد و درنتیجه از ایجاد خواب آلودگی و تصادفات میکاهد همچنین در نقاط حادثه‌خیز روشنایی به صورت نقطه‌ای نصب می‌شود که با توجه به وجود بریدگی‌ها و تقاطع‌ها چراغ‌های چشمک زن و دید در شب نصب میگردد که نقش بسزایی در آشکارسازی نقطه پر حادثه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار