دانش‌آموزان بهترین جامعه هدف برای تربیت نیروی امدادگر

یزد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت: با اجرای طرح ملی دادرس می توانیم در هر خانواده یک نیروی امدادگر تربیت کنیم.

کد مطلب: ۸۸۲۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بهترین جامعه هدف برای تربیت نیروی امدادگر

جلسه توجیهی و برنامه ریزی اجرای طرح ملی دادرس با حضور قاسم زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق، فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان، کارشناسان و مدیران مدارس مجری طرح دادرس در محل مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه " قاسم زاده " ضمن بیان آمادگی این مدیریت در خصوص برگزاری برنامه های طرح ملی دادرس، بیان داشت: با توجه به پتانسیل خوب و بالای هلال احمر در خصوص ارائه آموزش های همگانی و از آنجایی که دانش‌آموزان بهترین جامعه هدف برای ارائه این آموزش ها می باشند با اجرای این طرح ما می توانیم در هرخانواده یک نیروی امدادگر تربیت کنیم که در زمان وقوع حوادث بتوانند حداقل به خانواده خودشان امدادرسانی نمایند.

در ادامه " فتاحی " ضمن تشکر بابت تعامل و همکاری که آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر داشته است، هدف از اجرای طرح دادرس را انتقال مهارت های امدادرسانی و کمک های اولیه به دانش‌آموزان و نیز تشکیل تیم های امداد دانش‌آموزی برای ایجاد و تقویت روحیه همکاری در آنها برای مواقع بحران بیان داشت و افزود: ارائه آموزش های اولیه می تواند زمان وقوع حادثه و امدادرسانی به هنگام مفید باشد.

همچنین درحاشیه این جلسه از " مطهره حاج محمدی " دانش‌آموز بافقی که در انتخابات کانون های دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر که در شهر کرمان برگزار گردید و به عنوان عضو شورای مرکزی کانون های دانش‌آموزی شرق و جنوب شرق کشور انتخاب شد تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است هفتمین دوره طرح ملی دادرس ( دانش‌آموز آماده در روزهای سخت ) در مدارس شهید اکبریان، مناجات، علوم و معارف اسلامی صدرا، رضوان، حضرت زینب (س) و توحید اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار