مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

۲۰۷۵ روستای آذربایجان غربی در مسیل رودخانه ها قرار دارند

ارومیه (پانا)- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر خطر وقوع سیل دو هزار و ۷۵ روستای آذربایجان غربی را تهدید می کند.

کد مطلب: ۸۸۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۷۵ روستای آذربایجان غربی در مسیل رودخانه ها قرار دارند

امیرعباس جعفری با بیان اینکه شیب زیاد، توپوگرافی خشن و شرایط اقلیمی حاکم بر استان موجب شده آذربایجان غربی از استانهای سیل خیز کشور به شمار آید افزود: در حال حاضر از دو هزار و ۹۴۷ روستای استان دو هزار و ۷۵ روستا با جمعیت ۶۸۲ هزار نفر در مسیل رودخانه ها واقع شده اند.

وی با بیان اینکه مجموع طول مسیل های استان برابر شش هزار و ۹۳۰ کیلومتر است عنوان کرد: از این میزان دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربوط به رودخانه های دایمی و مابقی رودخانه های فصلی است.

جعفری با اشاره به خسارت های زیاد در اثر وقوع سیل در استان افزود: مردم با خودداری از احداث منازل در حاشیه رودخانه ها، رعایت اصول مهندسی، بیمه ساختمان ها و توجه به توصیه های ایمنی و مسئولان نیز با مدیریت بحران، اقدامات حمایتی و تامین تجهیزات لازم می توانند تا حد زیادی از خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه و عواقب پس از آن بکاهند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت بیمه منازل روستایی در برابر حوادث غیرمترقبه اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از ۶۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بیمه هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۷ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان بیمه شده اند خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی از محل کمک‌های استانداری و دهیاری‌ها و ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز توسط کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی بیمه شدند.

جعفری تعداد جمعیت روستایی استان را بیش از یک میلیون و ۱۲۹ هزار عنوان کرد و گفت: از تعداد ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی ۷۷ هزار و ۱۴۸ واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده و ۱۸۱ هزار و ۲۹۷ واحد مسکونی نیازمند بازسازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار