سامانه بارشی جدید از امروز وارد آذربایجان‌غربی می‌شود

ارومیه(پانا)-رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی از ورود سامانه بارشی جدید از امروز به استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی جدید از امروز وارد آذربایجان‌غربی می‌شود

مهدی صابری اظهار داشت: بررسی آخرین خروجی مدل های هواشناسی بیانگر عبور امواج ناپایداری طی امروز از جو استان است که بر اثر آن تا اواخر وقت امروز، شاهد افزایش ابر، بارش باران، برف و نیز وزش باد در برخی از مناطق استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هوای استان در روز دوشنبه نیمه ابری به تدریج ابری و در برخی نقاط همراه با بارش برف و باران و وزش باد در طول روز پیش بینی شده و ساعاتی از شب هوای استان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده با توجه به برودت هوا بارش برف و کاهش دید، اخلال در ترددهای جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در مسیرهای کوهستانی استان بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و از این رو توصیه می‌شود، برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان‌، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.

صابری تصریح کرد: با توجه به برودت هوا برنامه رانندگان و مسافران استان سفر خود را برای تردد در جاده‌های برف گیر متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک‌زن و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق را همراه داشته باشند.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز یکم دی ماه سال جاری 91.4 میلی‌متر ثبت شد و میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 28.4 میلیمتر بود و بنابراین بارش سال جاری 221.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار