مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:فعالیت مدارس دولتی و غیردولتی استان کردستان ارزیابی می شود

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل، از اجرای طرح نظارت و ارزیابی فعالیت مدارس دولتی و غیر دولتی و مراکز علمی آزاد استان خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:فعالیت مدارس دولتی و غیردولتی استان کردستان ارزیابی می شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل با گرامیداشت هفته سواد آموزی و گزینش، از زحمات مسئولین، کارکنان و فعالان این حوزه ها تشکر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت مستقیم بر فعالیت واحد های اداری و آموزشی به ویژه مدارس روستایی و لازم التوجه، یکی از برنامه های استان را اجرای طرح نظارت و بازدید و ارزیابی کلیه اقدامات و فعالیت های مدارس استان در ابعاد مختلف با حضور اکیپ های نظارتی در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

قربانی با تاکید بر طراحی و تنظیم چک لیست هایی به منظور ارزیابی اقدامات مدارس در شاخص های آموزشی، پرورشی، اداری، نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و ابلاغ آن به واحد های آموزشی، گفت: در این طرح علاوه بر ایمنی مدارس و سلامت دانش آموزان، مسایل آموزشی و پرورشی مدارس به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به نحوه ارزیابی مدارس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله اول، خود واحد های آموزشی بر اساس چک لیست های ابلاغی و شاخص های اعلام شده، اقدامات خود را ارزیابی و در مرحله دوم، ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه، از مدارس بازدید و ارزیابی مدارس را راستی آزمایی و نواقص و مشکلات را برای پیگیری و رفع بازخورد می دهند .

وی ادامه داد: در مرحله بعد اکیپ نظارتی استان با اولویت مدارس روستایی و کم برخوردار، از مدارس بازدید و فعالیت ها ارزیابی می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات پیش روی مدارس در اولین فرصت، گفت: در این فرایند مدیران و مدارس موفق و برتر معرفی و از آنان تقدیر و به مدارس کم کار و سهل انگار در اجرای برنامه‌ها و عدم رعایت ضوابط تذکر داده خواهد شد.

وی همچنین بر اجرای برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تاکید و خواستار پیگیری جدی سیاست های ابلاغی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار