مسیب زاده: دانش‌آموزان حاضر در اردوی آموزشی و جشن عبادت، سفیران معنوی ما خواهند بود

تهران (پانا) - سومین نشست هماهنگی اردوی دومین دوره آموزشی پسران عشایر کشور در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد‌.

کد مطلب: ۸۸۲۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مسیب زاده: دانش‌آموزان حاضر در اردوی آموزشی و جشن عبادت، سفیران معنوی ما خواهند بود

در حاشیه این نشست محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از همکاری مسئولان و مجموعه همکاران شهرستانهای استان تهران که امسال نیز یکی از میزبانان برگزاری اردوی آموزشی و جشن عبادت پسران مکلف عشایر کشور هست، گفت: دوره دوم آموزشی دانش آموزان پسر عشایر کشور در سه استان خراسان رضوی، کهکیلویه و بویر احمد و شهرستان های استان تهران برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه فرایند برگزاری این اردو از ماه‌ها قبل با برگزاری جلسه های متعدد آغاز شده، گفت: امسال با همت همکارانمان در ستاد مرکزی اقامه نماز و همچنین دفتر آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی نماز در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که بتوانیم با برگزاری سه اردوی قطبی، میزبان دانش‌آموزان عشایر پسر سراسر کشور باشیم و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزش‌های ویژه، بتوانیم آنها را مجهز به فراگیری معارف اسلامی کنیم تا به عنوان سفیران ما در استان هایشان باشند.

امام خمینی (ره): عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند

مسیب زاده با اشاره به فرمایشات امام راحل رضوان ا... تعالی علیه و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: ما در اداره کل قرآن، عترت و نماز به دنبال این هستیم تا با برگزاری این دوره‌های آموزشی قدمی هر چند کوتاه در جهت غنای فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان عشایر برداریم تا بتوانیم نسبت به این غیور مردان و زنان هموطن ادای دین کرده باشیم.

او با بیان این نکته که جشن تکلیف دانش‌آموزان توسط اولیا و معلمان دانش‌آموزان برگزار می‌شود لیکن ما به این بهانه به دنبال ایجاد یک فرایند آموزشی هستیم، افزود: در زمانی زندگی می‌کنیم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که رهبری جهان اسلام را عهده دار هستند نسبت به آینده سازان این کشور اسلامی دقت نظر دارند و در سال 95 که با حضور 2 هزار و 200 دانش آموز نو مکلف خدمت ایشان رسیدیم، نکات ارزشمندی در این رابطه ایراد فرمودند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): نظام جمهورى اسلامى براى عشایر ارزش قائل است و عشایر را به عنوان یکى از برجسته‌ترین قشرهاى کشور مى‌شناسند که هم در کار سازندگى و هم در کار دفاع از کشور، سهیمند. نظام، قدرِ این جوانان غیور و این مردان و زنان بااخلاص و مؤمن را مى‌داند.

برنامه ریزی برای میزبانی شایسته این اردو، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اجرای سرودهای همگانی، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای نماز استانها و آداب و رسوم اقوام مختلف عشایر، رادیو اردو و مصاحبه با دانش آموزان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی، اجرای محفل انس با قرآن کریم و جنگ شبانه و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در حرم مطهر از جمله برنامه های فرهنگی این دوره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار