امام جمعه موقت تهران:

اتحاد و اجتماع حول رهبری و ولایت تهدید را به فرصت تبدیل می کند

همدان (پانا) - امام جمعه موقت تهران روز یکشنبه در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی در میدان امام خمینی (ره) همدان با بیان این که توطئه بیرونی نمی تواند جامعه اسلامی را تهدید کند از مردم خواست مراقب آنهایی باشند که از درون آرمان های اسلام را تهدید می کنند.

کد مطلب: ۸۸۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اتحاد و اجتماع حول رهبری و ولایت تهدید را به فرصت تبدیل می کند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌ فرد گفت: گروهی در زمان پیامبر اعظم (ص) با شایعه پراکنی درصدد تضعیف جایگاه رسول اکرم بودند که پیامبر (ص) فرمودند: «دشمنان همیشه خارج از مرزها منافع را مورد هدف قرار نمی دهند بلکه برخی مواقع از داخل جامعه برای تضعیف اسلام اقدام می کنند».
حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: در این راستا اقشار مختلف مردم باید رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب را رصد کنند تا مبادا از درون اسلام منافع ملی تهدید شود.
او گفت: به گفته قرآن تهدید و توطئه در صورت وجود اتحاد و انسجام و اجتماع حول رهبری و ولایت به فرصت تبدیل شده و سکویی برای پیشرفت می شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر توطئه های دشمن نبود هم اینک لبنان و یمن نمی توانستند در برابر دنیای کفر ایستادگی کنند و فریاد مقاومت سر بدهند، همچنین عراق و سوریه در دست ملت قهرمان این کشور نبود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که تحریم ها همیشه برای ملت ایران افتخار آفریده است اظهار داشت: فتنه 88 یکی از دسیسه های دشمن بود که با درایت رهبر معظم انقلاب و حضور همراه با علم و بصیرت ملت ایران به فرصت استثنایی تبدیل شد.
امام جمعه موقت تهران یادآوری کرد: در جریان انتخابات سال 88 پس از حضور بیش از 80 درصدی ملت ایران در انتخابات، برخی بر نتیجه انتخابات معترض بودند که باید این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری می کردند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد: فردی که که برای تکیه زدن به نهاد قانونی و دومین جایگاه در کشور داوطلب می شود، باید ابتدا خود به قانون پایبند باشد؛ در غیر این صورت بی قانونی به آرای مردم و کشور آسیب می زند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز منافع و عزت ایران اسلامی با منافع عراق، بحرین، غزه، لبنان و سوریه گره خورده است و بی اعتنایی به قانون به معنای بی اعتنایی به یک میلیارد ملت مسلمان است.
او گفت: اقتدار غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس و میانجی گری دولت مصر برای بمباران نکردن صهیونیست ها نشان از قدرت ایران است پس تضعیف انقلاب اسلامی به معنای تضعیف امت اسلام است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر این داوطلبان ریاست جمهوری به عواقب کار خود آگاه نیستید پس چرا نام خود را رجال سیاسی می گذارد و اگر آگاه هستند، کدام نظام این خیانت ها را می پذیرد؟
حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: اگر سکان این کشور دست امام راحل و پس از آن رهبری فرزانه انقلاب نبود در ایران امروز، نامی از جمهوریت باقی نمانده بود.
او بیان کرد: ولی فقیه پاسدار حُریت، آزادی و جمهوریت این نظام است و تضعیف کنندگان این جایگاه، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و امنیت را هدف قرار می دهند.
او یادآوری کرد: عالی ترین مقام کشور برای حراست از آرای مردم و اجازه ندادن به طرح توطئه ها و دسیسه ها وارد میدان شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد: اگر ما اسلام و قرآن و قانون اساسی را قبول داریم چرا در برابر رأی رهبر معظم انقلاب بر مواضع غلط خود ایستاده و اصراری کردیم؟ اردو کشی خیابانی برای لگدمال کردن جمهوریت و کوبیدن اقتدار یک ملت با کدام اصل قابل دفاع است؟ این اردو کشی ها به معنای ایستادگی در برابر اراده یک ملت است.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: زمانی فتنه برپا شد که رهبر معظم انقلاب بر سه مسئله مهم و کلیدی نظیر مسائل داخلی ایران، انتخابات ریاست جمهوری عراق و مسأله هسته ای تأکید داشتند.
او خاطر نشان کرد: همه قدرت های شیطانی با بهره گیری از دلارهای نفتی درصدد این بودند که ملت عراق در تعیین سرنوشت سیاسی دچار انحراف شوند اما رأی ملت عراق نشان از اراده مردم این کشور در برابر استکبار و خواست آمریکا و عربستان بود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نهم دی حاصل هدایت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب و حضور یکپارچه ملت ایران برای دفاع از قانون و تحکیم جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی بود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد: هر کسی که در فتنه دخالت داشت باید پاسخگوی اعمالش باشد مگر این که توبه کند و آنهایی که مدیریت فتنه را بر عهده داشتند در عذاب هستند.
او بیان کرد: نظام اسلامی با سعه صدر با فتنه گران برخورد کرد در حالی که در کشور همسایه کسانی که در جریان کوچک کودتای شکست خورده حضور داشتند، هر روز احضار و بازداشت می شوند.
او با بیان این که نظام اسلامی با اتکا به مردم و مبتنی بر عقل، عدل و عقلانیت کارها را پیش می برد، گفت: امروز هر چند مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده است، اما ایران به عنوان قدرت بزرگ دفاعی اجازه هیچگونه تعرض را نمی دهد و برای دنیای اسلام پیام آور علم و امنیت است.
امام جمعه موقت تهران افزود: ملت ایران شاهد زیر ساخت های علمی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و رفاهی در کشور هستند و آنچه در سه دهه گذشته در تحکیم کشور صورت گرفته بسیار بزرگ است و هیچ کشوری نمی تواند در سه دهه به این مشکلات فایق آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار