سخنگوی فراکسیون زنان اعلام کرد:

ظریف از احتمال انتخاب دو سفیر زن دیگر خبر داد

تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه این خبر را اعلام کرد که اگر اقدامات لازم انجام شود به زودی دو سفیر دیگر زن نیز معرفی خواهند شد.

کد مطلب: ۸۸۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ظریف از احتمال انتخاب دو سفیر زن دیگر خبر داد

سیدحمیده زرآبادی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون زنان مجلس با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، افزود: براساس مواد 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه در راستای رفع تبعیض، ما تلاش کرده ایم که جلساتی را با تمامی وزیران دولت داشته باشیم که این هفته ما با وزیر امور خارجه نشستی را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: دکتر ظریف در این نشست گزارشی از اقدامات وزارت خارجه در حوزه زنان و فعال بودن نقش زنان در وزارت خارجه ارائه کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: دکتر ظریف در این جلسه بیان کرد که چهره وزارت خارجه در گذشته، چهره ای مردانه بود ولی اکنون اقدامات زیادی انجام شده تا بستر حضور زنان در این وزارتخانه فراهم شود.

زرآبادی گفت: وزیر امور خارجه این خبر را داد که اگر اقدامات انجام شود به زودی دو سفیر دیگر زن نیز خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه همچنین به استفاده از ظرفیت اقتصادی سفارت ها اشاره کرد و یادآور شد: وزارت خارجه در این راستا تلاش های لازم را انجام می دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون زنان مجلس نیز در این جلسه سوالات خود را از دکتر ظریف در حوزه پیرامون زنان مطرح کردند که وزیر به سوالات آنان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار