در پی پیروزی های سیاسی و نظامی دولت بشار اسد؛

رسانه های صهیونیستی: بهار سوریه فرا رسید

تهران (پانا) - رسانه های صهیونیستی که سرانجام به پیروزی سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری آن علیه توطئه کشورهای عربی-غربی و تلاش برای بازگشایی سفارت ها در دمشق اعتراف کردند، نوشتند: بهار سوریه فرا رسیده است.

کد مطلب: ۸۸۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رسانه های صهیونیستی: بهار سوریه فرا رسید

به گزارش ایرنا، رسانه های صهیونیستی از آغاز سیر و سرعت تحولات در سوریه مانند بازگشایی سفارتخانه کشورهای عربی و از سرگیری روابط دوستانه کشورها با دمشق ابراز نگرانی کرده و آن را در کنار برتری ارتش در برابر گروه های تروریستی ، پیروزی دیپلماتیک و سیاسی دولت بشار اسد توصیف کردند.
به گزارش روز یکشنبه روزنامه رای الیوم ، رسانه های صهیونیستی در باره چشم انداز روابط ریاض و دمشق نوشتند : از سرگیری این روابط نیاز به زمان دارد و دیدار عمر البشیر رئیس جمهوری سودان به سوریه نیز با این هدف صورت گرفت.
البته رسانه های صهونیستی با پیگری آخرین تحولات سیاسی سوریه، سعی دارند که بازگشت کشورهای عربی به سوریه پس از هشت سال را موضوعی کم اهمیت جلوه بدهند.
'حیزی سیمانطوف' تحلیلگر امور عربی در کانال ده تلویزیون تل اویو در این باره گفت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه این هفته موفقیت های سیاسی و نظامی زیادی کسب کرد.
او افزود: دیگر هیچ مقام عربی به فکر برکناری اسد از قدرت نیست؛ تا جایی که تحولات اخیر سوریه ایجاب می کند، سران اسرائیلی باید قبل از هر تحلیل و صحبتی درباره سوریه کمی فکر کنند.
اشاره وی به مواضع و سخنان برخی مقامات این رژیم است که سال ها است می گویند، بشار اسد رفتنی است از جمله ایهود باراک نخست وزیر اسبق اسرائیل که در سال 2001 میلادی گفته بود که تنها مدت اندکی از حکومت اسد باقی مانده است.

**بهار سوریه
از سوی دیگر، 'سمدار بیری' تحلیلگر مسائل عربی روزنامه یدیعوت آحرونوت نیز در مطلبی به بازگشایی چند سفارتخانه عربی در دمشق اشاره و اعتراف کرد: بهار سوریه فرا رسیده است.
وی به نقل از منابع مطلع در تل آویو نوشت: بازگشایی سفارت عربستان در سوریه نیز یک موضوع کاملا جدی است و وطن عربی بار دیگر بشار اسد رئیس جمهوری را در آغوش گرفتند.
این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع مطلع افزود: عمر البشیر روابط بسیار نزدیکی با عربستان دارد و هدف از سفر وی به سوریه، آماده سازی شرایط برای از سرگیری روابط میان ریاض و دمشق بود.
بیری نوشت: تغییرات جدیدی که در عرصه سیاسی سعودی رخ داد؛ در راس آن برکناری عادل الجبیر وزیر خارجه پیشین از منصبش و جایگزینی ابراهیم العساف که از نسل قدیم سعودی هاست می تواند در چارچوب از سرگیری روابط میان دمشق و ریاض باشد.
البته ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان ولیعهد تاکنون به گزارش های منتشره در این باره واکنشی نشان ندادند. اسد نیز در دیدار با همتای سودانی خود به البشیر گفت که سوریه هیچ مشکلی برای برقراری مجدد رابطه با ریاض و سایر کشورهای عربی ندارد.

**اعتراف صهیونیست ها
پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی 'دبکا' نیز درباره دستاوردهای سیاسی و نظامی اخیر سوریه نوشت: بشار اسد سه پیروزی بزرگ طی یک هفته اخیر کسب کرد: 'عقب نشینی نظامیان آمریکا از این کشور ، بازگشایی سفارت امارات در دمشق و ورود نیروهای ارتش اسد به منبج.
تداوم همکاری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اسد و حمایتش از سوریه علیه حملات اخیر اسرائیل علیه دمشق نیز از جمله دستاوردهای بزرگ برای اسد است.
دبکا ضمن اشاره به از سرگیری روابط دیپلماتیک امارات با سوریه در پی عقب نشینی امریکا از سوریه، نوشت: امارات قصد داشت که نیروی نظامی به سوریه اعزام کند اما این اقدام به محض اعلام تصمیم ناگهانی واشنگتن برای خروج نیروهایش از سوریه، لغو شد.
این سایت اسرائیلی به نقل از منابع مطلع در دستگاه اطلاعاتی تل آویو نوشت: عربستان نیز پس از امارات و همسو با سیاست های جدید دونالد ترامپ در سوریه، سفارت خود را در دمشق راه اندازی خواهد کرد.
دبکا در پایان نوشت که عقب نشینی کامل آمریکا از سوریه با هماهنگی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار