خواننده آلبوم آیینه دق : زمانیکه از یک چراغ قرمز ردمی شوی بازگشت به مسیر برایت سخت می شود

حمید اصغری: تمام تلاشم را می کنم که خیلی محکم به فضای اجرای موسیقی باز گردم

تهران (پانا) - حمید اصغری خواننده پاپ کشور که پس از سالها دور بودن از فضای موسیقی قصد دارد بار دیگر به فضای موسیقی کشور بازگردد، از آماده بودن آهنگ های جدید که موفق به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار در بازار موسیقی شده‌اند خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خواننده آلبوم آیینه دق : زمانیکه از یک چراغ قرمز ردمی شوی بازگشت به مسیر برایت سخت می شود

حمید اصغری خواننده پاپ متولد سال 1359 سال هاست که فعالیت هنری خود را شروع کرده است و توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این خواننده 39 ساله مدتی از عرصه موسیقی دور بود اما دوباره به این حرفه بازگشته و فعالیت خود را این‌بار به صورت حرفه‌ای از پیش گرفته است، همین موضوع بهانه‌ای برای گفت‌و گو با این خواننده پاپ شد.
به چه دلیل وارد عرصه خوانندگی شدید؟
از بچگی به این حرفه علاقه داشتم، اطرافیانم از صدایم تعریف می‌کردند و اعتماد به‌نفس بیشتری گرفته بودم. بچه که بودم مادرم در خانه ساز می‌زد و پدرم می‌خواند به نوعی موسیقی در منزل ما نقش بسیار مهمی داشت و صمیمیت را در خانه بیشتر کرده بود، این عوامل باعث شدند من هم به سمت این هنر جذب شوم. به‌نظرم یکی از اساسی‌ترین شرط‌‌های خوانندگی علاقه است، کسی که به این کار علاقه نداشته باشد نمی تواند در آن رشد کند.

برای گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وارد شدن به حرفه خوانندگی با چه سختی هایی رو به رو شدید؟
زمانی که استارت شروع این کار را زدم 21 ساله بودم و در آن زمان شرایط ورود برای خواننده‌ها بسیار دشوار بود زیرا در ابتدا از آن‌ها تست خوانندگی گرفته می‌شد اما امروزه وارد شدن به این حرفه بسیار آسان شده و هر کسی که بخواهد می‌تواند در این حرفه فعالیت کند. بسیاری از خواننده های معروف امروزی هیچ سواد موسیقیایی ندارند حتی از نت هم سردر نمی‌آورند و حتی توانایی اجرای زنده ندارند.

خدا را شکر می کنم که دوباره مجوز گرفتم
بعد از سال ها بازگشت به فضای کار مجاز برایتان سخت نبود؟
سال 81 اولین آلبوم خود را با نام «آینه دق» منتشر کردم ولی بعد از آن از فضای کار مجاز دور شدم و زمانی که دوباره قصد بازگشت به آن را داشتم اخذ مجوز برایم بسیار سخت شد، به قولی زمانی که یک چراغ قرمز را رد می‌کنی بازگشت به آن برایت دشوار خواهد بود. برای من که 15 سال به صورت مجاز کار کرده بودم شرایط بسیار سختی پیش آمد و مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر بردم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم دوباره مجوز بگیرم.

چه فعالیت هایی تاکنون در این عرصه انجام داده‌اید؟
تحصیلات موسیقی را در گرجستان فرا‌ گرفتم، آلبوم «آینه دق» به آهنگسازی مازیار عطاریان که یکی از آهنگسازان خوب کشور است را در سال 81 با 9 ترک ضبط و منتشر کردم. این آلبوم یک قطعه مناسبتی داشت که رادیو هنوز هم آن را پخش می‌کند. از زمانی که دوباره موفق به گرفتن مجوز شده‌ام 5 قطعه مجاز خوانده‌ام و چند ترک جدید که کارهای گرفتن مجوزشان تمام شده است و در حال قرارداد بستن با چند شرکت هستیم که اگر درست پیش برود به‌زودی بیرون می‌آیند.

استقبال هواداران از شما و آهنگ هایتان چگونه بود؟
هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند، در زمان‌هایی که برای ادامه این کار نا‌امید بودم هم از من حمایت کردند در آن چند سالی که فعالیت نمی‌کردم همیشه از طریق فضای مجازی محبت آن ها را دریافت می‌کردم و یکی از عواملی که برای بازگشت مصمم‌ترم کرد آن‌ها بودند.

به نظر شما چه زمانی برای کنسرت گذاشتن آماده خواهید بود؟
برای کنسرت گذاشتن تعداد قطعه ها باید به حد نصاب برسد، مجوزهای آلبوم جدید آماده است و به محض اینکه ترک ها را منتشر کنیم برای کنسرت گذاشتن تا پایان امسال اقدام خواهم کرد. تمام تلاشم بر این است که خیلی محکم به فضای اجرای موسیقی ، از طرفداران و مخاطبان از صمیم قلب تشکر می‌کنم و نهایت تلاشم را برای خوشنودی آن‌ها انجام می دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار