صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مصلای جمعه بوشهر:

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور باشکوه مردم بصیر شهر بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_صبح امروز همزمان با سراسر کشور، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در بوشهر با سخنرانی دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حضور باشکوه مردم بصیر بوشهر در مصلی این شهر برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۲۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور باشکوه مردم بصیر شهر بوشهر برگزار شد

این مراسم در شهر بوشهر از ساعت ۹ صبح در مصلی امام خمینی(ره) بوشهر آغاز شد و هزاران نفر از مردم بوشهر در سالروز گرامیداشت نهم دی بار دیگر به میدان آمدند تا تجدید میثاق مجددی با ولایت ببندند.

مردم ولایتمدار بوشهر در روز موسوم به «بصیرت» خاطره تشییع فتنه را در سال ۸۸ زنده کردند و دوباره بساط فتنه گران را برچیدند.

بوشهری ها در این روز با در دست داشتن دست نوشته هایی با مضمون مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس خشم و انزجار خود را از فتنه انگیزی استکبار جهانی نشان دادند.

مردم ولایتمدار بوشهر همچنین با سردادن شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» پیروی خود را از ولایت اعلام داشتند.

در این مراسم محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر این روز را روز فتح الفتوح ایران اسلامی دانست و بیان داشت : 9 دی روزی بود که توطئه ها و علیه اسلام و انقلاب اسلامی شکست خورد.

دبیرستاد حقوق بشر افزود: فتنه 88 ماهیت یک کودتای تمام عیار بر علیه نظام جمهوری اسلامی بود و حالا که چند سال از این اتفاق گذشته پرده ها برداشته و مشخص شد که چه توطئه وسیعی در کار بوده است.

لاریجانی با اشاره به تحلیل جهان غرب از علل عدم موفقیت و شکست آنها در جریان فتنه 88 گفت : دلیل اول آنها از موفقیت ایران در خنثی کردن این فتنه داشتن رهبری شجاع بود که با هدایت های و بصیرت خود توطئه دشمن را خنثی و رسوا کرد. دلیل دوم اقتدار دستگاه های امنیتی و قضایی کشور بود که توانستند عناصر ماجراجو را مهار کنند.

و دلیل سوم نیز مردم ایران بودند که از نگاه تحلیل گران غرب این ملت دارای سنسورهایی قوی و حسگرانه هستند و فهمیدن که حرف هایی که به اسم تقلب است صحیح نیست بنابراین راه خود را جدا کردند. من به عنوان یک کارشناس عنوان می کنم که اگر یک دهم این فتنه در آمریکا، فرانسه با انگلیس صورت گرفته بود قطعا حکومت آنها سرنگون می شد.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: به طور مثال در حوادث یازده سپتامبر اولین کسی که از صحنه فرار کرد جورج بوش بود و نیز نیروهای امنیتی آمریکا بلافاصله هر اندازه که می تواستند افراد را دستگیر و به زندان می فرستادند.

وی یکی از نعمت های خداوند را نعمت هستی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان بودن و هدایت هر دو نعمت های خداوند است؛ خداوند ما را رها نکرد و نعمت هدایت را برای ما فرستاد که یکی از جنبه های آن ارسال رُسل است.

لاریجانی نقطه عطف فتح الفتوح در 9 دی را ولایت عنوان کرد و ابراز داشت: در راس همه هدایت های الهی ولایت است، ولایت مساله ای در امر عمل دینی است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه باید از فتنه سال 88 عبرت بگیریم اظهار داشت: بصیرت اسلامی در مقابل فتنه است؛ توطئه دشمن بر علیه ما عجیب نیست اما دشمن شناسی را نباید فراموش کنیم. آنها که در جریان فتنه 88 دیدند که صدایشان با صدای دشمن یکی است چرا راه خود را جدا نکردند این نشان از انحراف آنها دارد.

وی افزود: نفاق در فکر این افراد سبب نفاق در عمل سیاسی آنها شد؛ انحراف، نفاق می آورد و نقاق هم خروج بر امام عادل را به همراه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار