محمود صادقی، نماینده مجلس: نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب اقدام درستی است

آموزش به تجارت تبدیل ‌شده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تبلیغات گسترده کتاب‌های کمک ‌درسی در رسانه‌ها تبدیل به یک تجارت و سوداگری شده است.

کد مطلب: ۸۸۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
محمود صادقی، نماینده مجلس: نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب اقدام درستی است

محمود صادقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به نامه وزیر آموزش‌وپرورش به مقام معظم رهبری درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی مؤسسات آموزشی در رسانه‌ها اظهار داشت: اصولاً بحث‌های تکلیف محوری برای دانش آموزان با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که مورد تأیید مقام معظم رهبری هم هست، مغایرت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش رویکردی وجود دارد که باید خلاقیت را پرورش دهیم و دانش آموزان را بر اساس علاقه، استعداد، ذوق هنری و ذوق علمی به فعالیت‌های در خانه و بیرون از مدرسه تشویق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پشت پرده تبلیغات گسترده مؤسسات آموزشی و کتاب‌های کمک‌درسی در رسانه‌ها کسب‌ و کار است، تصریح کرد: مسئله آموزش به یک تجارت و سوداگری تبدیل‌شده است.

صادقی ادامه داد: به‌عبارت‌ دیگر این تبلیغات گسترده، دغدغه تربیت و آموزش را ندارد، بلکه بیشتر دغدغه سود و فایده بردن را دنبال می‌کند که بسیار خطرناک است.

نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر انقلاب اقدام درستی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه عنوان کرد: حرکت محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب را کاملاً تأیید می‌کنم و اقدام درستی است.

صادقی تصریح کرد: با توجه به آنچه از گفتمان مقام معظم رهبری سراغ داریم، ایشان هم با تبلیغات گسترده مؤسسات آموزشی و کتاب‌های کمک‌درسی مخالف هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار