معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام

بر اساس برنامه ششم توسعه49 درصد دانش آموزان باید به رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش هدایت شوند

ایلام(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: نرخ تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 49 درصد افزایش یابد.

کد مطلب: ۸۸۲۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بر اساس برنامه ششم توسعه49 درصد دانش آموزان باید به رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش هدایت شوند

حشمت اله وردی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه از مجموع دانش آموزانی که به مقطع متوسطه دوم راه می یابند 49 درصد در رشته فنی حرفه ای و کار و دانش و 51 درصد در رشته نظری تحصیل کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اکنون نرخ تحصیل دانش آموزان این استان در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای 27 درصد است که در 84 هنرستان استان به تحصیل اشتغال دارند.

معاون آموزش و پرورش ایلام با اشاره به تحصیل بیش از هفت هزار و 267 دانش آموز در پایه اول مقطع متوسطه دوم گفت: در سال جاری یک هزار و 962 نفر معادل 27 درصد در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش و پنج هزار و 304 نفر نیز در رشته نظری تحصیل می کنند.

به گفته اله وردی، با توجه به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه تحصیل دانش آموزان در رشته های نظری و کار و دانش و فنی باید متوازن شود، یادآور شد: با برنامه ریزی باید گرایش و درصد تحصیل دانش آموزان ایلامی به رشته های نظری کاهش و به سمت رشته های فنی و کار و دانش هدایت شوند.

وی اظهار کرد: در این زمینه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان در این اداره کل فعال و با کیفی سازی هنرستان ها و فرهنگ سازی بین دانش آموزان و خانواده ها سعی در جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کار و دانش دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان با هدف کمک بهتر به انتخاب درست رشته تحصیلی آنها در این استان از سال گذشته اضافه کرد: این کمیته به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه سوم راهنمایی و اولیای آن ها با رویکرد انتخاب رشته درست فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار