در سال تحصیلی ۹۷-۹۸

1000 دانش‌آموز به شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران اضافه شدند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرد که امسال 1000 دانش‌آموز به بخش فنی و‌حرفه ای استان اضافه شدند و نرخ هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و مهارتی را به 40.5 درصد رسید.

کد مطلب: ۸۸۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
1000 دانش‌آموز به شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران اضافه شدند

اسفندیار نظری در دیدار عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با بخش معاونت آموزش متوسطه، گفت: به رهبری مدیرکل آموزش و پرورش با 4 نگاه مدیریتی توانمندسازی در حال کار هستیم که این 4 شاخص شامل دانش و مهارت همکاران، اعتماد، ارتباط کاری و انگیزه برای بهبود است. همکاران این واحد نیز براساس همین نگاه به دنبال خلاقیت و کارآفرینی هستند و تمام سعی خود را برای بهبود شاخص‌ها انجام می‌دهند.

او با اشاره به برخی عملکردها در بخش‌های مختلف معاونت متوسطه اظهار کرد: در بحث استقرار پایه دوازدهم با همت همکاران، پشتیبانی مدیرکل و همکاری معاونت برنامه‌ریزی به سلامت از مشکلات گذشته و سازماندهی انجام شد. اکنون به دنبال کیفیت بخشی و توانمندسازی هستیم که برنامه‌های خوبی در حال اجرا است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران به نرخ هدایت تحصیلی سال جاری نیز اشاره کرده و افزود: امسال هزار دانش‌آموز به بخش فنی و‌حرفه ای استان مازندران اضافه شد که نرخ هدایت تحصیلی به رشته های فنی و مهارتی را به 40.5 درصد رساند. تلاش ما این است که تا پایان برنامه ششم این میزان را به 50 درصد برسانیم. امسال نیز قرارداد ما با شهرستان‌ها و مناطق براساس 45 درصد رشته‌های فنی و حرفه ای است که امیدواریم محقق شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در برنامه تعالی مدیریت امسال 4 مدرسه درجه اشتهار گرفتند، تصریح کرد: پوشش تحصیلی متوسطه اول استان 98.5 درصد و در متوسطه دوم 92.5 درصد است. استان مازندران 452 مدرسه متوسطه دوم دارد که بیش از 67 هزار دانش آموز را در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم تحت پوشش دارد.

نظری با بیان اینکه اغلب عملکردهای استان مازندران در شاخص های مختلف از میانگین کشوری بالاتر است، ابراز کرد: در نرخ گذر از پایه نهم به دهم ما نرخ 95.4 درصدی را داریم که میانگین کشوری آن 92.43 است. همچنین در پوشش تحصیلی واقعی 92.36 هستیم که نرخ میانگین کشوری آن 87.25 را نشان می دهد. نرخ ترک تحصیل متوسطه دوم نیز در مازندران 0.92 درصد است که پایین‌تر از میانگین کشوری 2.74 است.

او توجه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم را قابل تقدیر دانسته و خاطرنشان کرد: استان مازندران 56 مدرسه شبانه روزی دارد که امسال در مجموع 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به این مدارس تخصیص یافت. 3800 دانش آموز در این تعداد مدرسه مشغول تحصیل هستند که 2500 نفر از آنان از امکانات خوابگاهی برخوردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این دیدار گفت: معاونت متوسطه آموزش و پرورش استان تنوع خوبی در برنامه ها دارد و اتفاقات جدیدی را رقم می زند. کارشناسان و همکاران این معاونت نیز با هدایت آقای نظری به صورت دقیق و دلسوزانه کارها را پیش برده و عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته‌اند.

عسکری نیکزاد با بیان اینکه ارتقای شاخص‌ها و شرایط خوب معاونت متوسطه جای تقدیر دارد، افزود: در پروژه مهر، هدایت تحصیلی، و جذب تجهیزات برای هنرستان‌ها عملکرد خوبی داشته‌ایم و ضرورت دارد که هر چه بیشتر دانش‌آموزان را با توجه به استعدادهای بومی و منطقه‌ای به سمت رشته های فنی و مهارتی رهنمون سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار