34 هزار فرهنگی مازندران عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

ساری (پانا) - مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران اعلام کرد که 34 هزار فرهنگی در حدود 92 درصد فرهنگیان استان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

کد مطلب: ۸۸۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
34 هزار فرهنگی مازندران عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

محمدرضا توکلی با اشاره به چشم انداز پوشش 95 درصدی صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران، گفت: طبق تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه، وزارت آموزش و پرورش موظف شد نسبت به تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام نماید و فرهنگیان می‌توانند ماهانه حداکثر مبلغ 5 درصد حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق واریز نمایند.

او افزود: دولت موظف شد همه ساله معادل مبلغ فوق را که به همین منظور در بودجه سالانه منظور می‌گردد به صندوق واریز نماید. سهم الشرکه فرهنگیان در هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی و یا بازخریدی به آنان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد می‌گردد.

توکلی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در کنار واریز سودی که به فرد تعلق می گیرد خدمات دیگری نیز ارائه می دهد که در استان مازندران نیز کمابیش این خدمات به صورت منظمی انجام می‌شود،گفت: ارائه خودرو به صورت اقساطی به فرهنگیان، خدمات گردشگری داخلی و خارجی، خدمات ساختمان سازی و کیپ کارت از دیگر خدمات این صندوق محسوب می‌شود.

عضویت 34 هزار فرهنگی مازندرانی در صندوق

توکلی با بیان اینکه 34 هزار فرهنگی مازندرانی یعنی چیزی در حدود 92 درصد فرهنگیان استان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، اظهار کرد: در کل کشور 900 هزار فرهنگی عضو این صندوق هستند و استان مازندران نیز با میانگین ضریب پوشش 92 درصدی در بین رتبه های پنجم تا ششم کشور از حیث ضریب پوشش فرهنگیان قرار دارد. از جمله برنامه های جدی ما در سال 97 نیز چشم انداز 95 درصدی برای تحت پوشش قرار دادن فرهنگیان استان است که تا اسفند ماه سال جاری به این رقم دست خواهیم یافت. برای رسیدن به این هدف باید 1500 نفر را عضو صندوق کنیم که تا کنون به عدد 900 نفر رسیده‌ایم.

وی به سهم الشرکه فرهنگیان در صندوق اشاره کرده و افزود: سهم فرهنگیان در این صندوق از 1 تا 5 درصد حقوق ماهانه است که می‌توانند هر میزانی را انتخاب کنند و براساس آن در صندوق سهام و سود داشته باشند. متأسفانه عدد میانگین سهم الشرکه مازندران 1.2 درصد است که رقم پایینی محسوب می شود. به نسبت برخی استان‌ها همچون اصفهان که حدود 80 درصد اعضای صندوقشان دارای سهم الشرکه 5 درصدی هستند، ما در این بخش با ضعف روبرو هستیم. از جمله برنامه های مهم ما نیز تلاش برای افزایش سهم الشرکه همکاران است.

تحویل 136 دستگاه خودرو در سال 97

مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان استان در تشریح عملکرد این صندوق در سال 97 گفت: در شرایطی که بازار خودرو در سال 97 بسیار متلاطم بود، اما صندوق ذخیره فرهنگیان حتی در این شرایط از مأموریت ذاتی خود عقب ننشست و در همین سال 136 دستگاه خودرو به صورت اقساط لیزینگ به همکاران عضو صندوق تحویل داده شد. از ماه آینده نیز با عقد قرارداد جدید با شرکت لیزینگ شرایط جدید برای تحویل اقساطی خودرو به همکاران ایجاد خواهد شد. 50 درصد مبلغ خودرو به صورت وام با اقساط 36 تا 48 ماهه است.

توکلی 3 استراتژی را برای مدیریت جدید این صندوق در مازندران عنوان کرده و ابراز داشت: پوشش حداکثری فرهنگیان در صندوق، شفاف سازی و تبیین عملکرد صندوق و همچنین افزایش سهم الشرکه فرهنگیان تا سقف 5 درصد از جمله برنامه های ما برای آینده است. برای این اهداف، برنامه هفتگی جهت حضور در شهرستان ها و مناطق استان را در دستور کار قرار داده ایم که طبق این برنامه در جلسات رودررو با همکاران شرکت کرده و به آنان درباره صندوق و عملکرد آن اطلاع‌رسانی های لازم صورت می پذیرد. یکی از مهم ترین بسترهای اطلاع‌رسانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند که در ابتدای خدمت خود به سر می‌برند و لازم است تا با این صندوق آشنا شوند.

اجرای طرح کیپ کارت در سال 98

وی از دیگر برنامه‌های آتی این صندوق در مازندران را طرح ویژه «کیپ کارت» عنوان کرده و افزود: یکی از مشکلات فرهنگیان خرید لوازم خانگی و لوازم ضروری است که باید برای آنان طرح های اقساطی خرید با شرایط مناسب در نظر گرفته شود. چنین چیزی در حال حاضر در استان وجود ندارد و ما به دنبال آن هستیم که در سال 98 با ارائه یک عدد کیپ کارت به همکاران تا سقف 10 میلیون تومان، برای آنان شرایط خرید کالا به صورت اقساط کامل و بدون پیش پرداخت را فراهم آوریم. در حال رایزنی با فروشگاه‌ها و شرکت‌های مورد نظر هستیم و این طرح در سال 98 اجرا خواهد شد.

توکلی طرح گردشگری داخلی و خارجی را از نیز برنامه های سال 98 صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران ذکر کرده و گفت: جهت گردشگری و تورهای سیاحتی و زیارتی به ویژه عتبات عالیات طرحی در نظر داریم که به صورت 50 درصد اقساط بلند مدت فرهنگیان بتوانند به سفرهای زیارتی و سیاحتی بروند.

مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران درباره نحوه عضویت بازنشستگان در این صندوق تصریح کرد: بازنشستگان فرهنگی می‌توانند از صندوق خارج نشوند و با پرکردن فرم طرح استمرار عضو این صندوق باقی بمانند.

سوددهی شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان

وی درباره برخی شایعات پیرامون ابهامات مسائل مالی صندوق ذخیره گفت: مشکلاتی در چند سال اخیر به وجود آمد اما حتی یک ریال از سهم فرهنگیان عزیز کاسته نشده و همه چیز سر جای خودش باقی است. هم اکنون نیز صندوق ذخیره سهامدار 27 شرکت بزرگ کشور از جمله پتروشیمی ها است که تمامی آنها سودده بوده و روند کار صندوق ذخیره چشم انداز بسیار درخشانی دارد. تمامی برنامه های صندوق ذخیره در جهت سودآوری و توزیع این سود در بین اعضا است و در حال حاضر جای هیچ نگرانی برای فرهنگیان وجود ندارد.

توکلی درباره پرداخت سهم الشرکه فرهنگیان در پایان خدمت آنان خاطرنشان کرد: پرداختی‌های فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت به صورت تضمین شده بوده و این پرداخت ها در مدت 90 روز به صورت کامل به حساب فرد واریز می‌شود.

مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران درباره نحوه آگاهی اعضا از وضعیت خود در صندوق ذخیره گفت: اعضا می توانند با مراجعه به سایت www.tifco.co و با وارد کردن کد ملی و کد پرسنلی خود گزارشی از وضعیت مالی خود را مشاهده کنند. همچنین دفتر مرکزی صندوق ذخیره فرهنگیان استان واقع در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری با شماره 33393446 در ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار