سریال «موسی(ع)» با حضور بازیگرانی از سراسر دنیا طی 5 سال ساخته می‌شود

نقش حضرت «موسی» را یک نابازیگر ایفا خواهد کرد

تهران (پانا) - کارگردان مجموعه تلویزیونی «موسی(ع)» زمان تقریبی تولید این اثر را 5 سال پیش بینی کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سریال «موسی(ع)» با حضور بازیگرانی از سراسر دنیا طی 5 سال  ساخته می‌شود

تولید سریال حضرت موسی (ع) که طی روزهای اخیر با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیما، رئیس مرکز سیما فیلم، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه به‌طور رسمی وارد مرحله پیش تولید شده است به زودی با عقد قراردادهای لازم سرعت خواهد گرفت.

ساخت این مجموعه به گفته کارگردان این اثر حدود پنج سالی به طول می‌انجامد. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده یک سال زمان برای پیش‌تولید، سه سال تولید و یک سال برای پس‌تولید «موسی (ع)» زمان لازم است.

جمال شورجه کارگردان مجموعه الف ویژه «موسی (ع)» درباره ساخت این پروژه گفت: در جلسه‌ای که طی روزهای گذشته با حضور آقایان علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، میرباقری معاون سیما، کرمی رئیس سیما فیلم و احمد میرعلایی تهیه‌کننده «موسی (ع)» برگزار کردیم قرارداد تولید این مجموعه امضاء شد و گزارشی نیز از اقدامات انجام‌شده جهت شروع پیش‌تولید به رئیس سازمان صداوسیما ارائه کردیم.

این مجموعه تلویزیونی در ۵۲ قسمت تولید می‌شود که متن اولیه آن توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور به‌طور کامل نوشته و در ادامه توسط حجت‌الاسلام سعید بهمن‌پور به‌طور کامل بازنویسی شد. این متن اکنون آماده ساخت است.

قرار است برای ایفای نقش حضرت موسی (ع) از یک نابازیگر استفاده شود تا چهره جدید و باورپذیری باشد.

مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف در سریال «یوسف پیامبر» نیز در این مجموعه نقش حضرت یوسف(ع) را بازی می‌کند. نقش حضرت یوسف (ع) در اوایل قصه تعریف شده است.

علاوه بر بازیگران برجسته ایرانی، بازیگران خارجی ازجمله بازیگرانی از کشورهای عربی، ترکیه و حتی بازیگران اروپایی و آمریکایی در سریال حضور خواهند داشت.

داستان سریال بر اساس قرآن و متون اسلامی نوشته شده است. حدود هزار آیه در قرآن درباره حضرت موسی(ع) و قوم بنی اسرائیل آمده که منبع مناسبی برای روایت داستان زندگی این پیامبر بزرگوار است. همچنین روایات بسیاری از ائمه اطهار نیز درباره زندگی حضرت موسی (ع) وجود دارد که در فیلم نامه گنجانده شده است.

گفتنی است تا کنون فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری با استفاده از متون غیراسلامی از زندگی حضرت موسی ساخته شده که فیلم «ده فرمان» ساخته سیسیل ب دومیل (1956)، «خروج: خدایان و پادشاهان» (2014)، سریال «ده فرمان» (2006) و انیمیشن «شاهزاده مصر» (1998) از آن جمله اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار