رییس اداده سوادآموزی سوسنگرد عنوان کرد:

پیکار با بیسوادی و گسترش سوادآموزی در سوسنگرد

سوسنگرد ( پانا ) رییس اداره سواد آموزی سوسنگرد ، از پیشرفت قابل ملاحظه ای در ریشه کن شدن بی سوادی در شهرستان دشت آزادگان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیکار با بیسوادی و گسترش سوادآموزی در سوسنگرد

صادق فریسات رئیس اداره سواد آموزی سوسنگرد در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: که در طی چند سال گذشته ، آمار بی سوادان در شهرستان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است وانتظار می رود که در سالهای نه چندان دور شاهد نتایج قابل قبول و رضایت بخشی در این حوزه باشیم.

او افزود اداره سواد آموزی و با داشتن کادری مجرب وکاری ، وبا پالایش های دقیق ومنظم از آمار بی سوادان وکم سوادان ، چه در سطح شهر و علی الخصوص در روستاها ، توانسته است که این تعداد از بزرگسالان کم سواد را شناسایی کرده ، و در قالب دوره های سواد آموزی ( معدل پایه سوم )و دوره ی انتقال( معادل پایه ششم ) وهمچنین دوره های تحکیم ( جهت تحکیم ارتباط سوادآموزان با تحصیل و جلوگیری از عدم فراموشی آموخته ها ) تحت پوشش قرار داده ، و در زمینه کنترل بیسوادی و کم سوادی گامهای مؤثری برداشته است .

رییس اداره سوادآموزی سوسنگرد همچین افزود :ما برای داشتن نیروی آموزشی کیفی و کارآمد ، تعدادی از تحصیل کردگان منطقه را گزینش کرده ، و در بازه ی زمانی دو ساله این نیروها را به جهاد دانشگاهی استان هدایت کرده ایم وهم اکنون این نیروها پس از گذراندن دوره های آموزش وتوانمند سازی آموزش دهندگان در مرکز جهاد دانشگاهی استان و دریافت مجوز معتبر جهت تدریس از آن مرکز ، در حال فعالیت وتدریس هستند.

فریسات در رابطه با علاقه مندان همکاری با این اداره اظهار کرد که حدود 400 نفر از تحصیلکردگان شهرستان و با داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی مقطع دکترا در نوبت هستند که تاکنون مجوزی مبنی بر اجازه ورود این عزیزان داده نشده است .

او اضافه کرد که حق الزحمه آموزگاران که به ازای هر کم سواد قبول شده ، 730 هزار تومان ( معادل هفت میلیون وسیصد هزار ریال ) ، وبه ازای هر قبول در دوره انتقال مبلغ 860 هزار تومان ( معادل هشتصد هزار ریال ، و دوره های تحکیم به ازای هر سوادآموز مبلغ 140 هزار تومان ( معادل یک میلیون وچهارصد هزار ریال ) میباشد و این حق الزحمه ها پس از اتمام کلاس ها و طی مراحل اداری ، به حساب آموزگاران واریز میگردد و همچنین برای سوادآموزان قبول شده و راه یافته به دوره ی انتقال ، به ازای هر نفر قبولی ، یک میلیون وپانصد وبیست وهفت هزار ریال ، بعنوان هدیه وتشویق وترغیب به سواد وعلم آموزی ، داده میشود.

رئیس اداره سواد آموزی سوسنگرد در پایان این گفت و گو یاد آور شد : از مدیر آموزش وپرورش شهرستان و مدیر کل آموزش وپرورش استان و همچنین مجمع نمایندگان استان خوزستان ، انتظار داریم که برای جذب آموزگارانی که سالهاست در حال تدریس وفعالیت هستند ، سهمیه ای خاص اختصاص دهند. باشد که شکرگزار تلاش ها وزحمات این عزیران که در پیکار با بی سوادی وریشه کنی آن ،و در کسوت آموزگاری در حال خدمت هستند ، باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار