کبیری مطرح کرد:

نرخ دلار در روزهای آتی در کانال ۹هزار تومانی

امکان کاهش قیمت دلار تا ۷هزار تومان

تهران (پانا) - عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش بینی می کند که در روزهای آتی نرخ ارز تا ۹ هزار تومان کاهش یابد، البته تاکید می کند که شرایط اقتصادی جامعه ظرفیت دارد که نرخ ارز تا سقف ۷ هزار تومان کاهش یابد.

کد مطلب: ۸۸۲۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نرخ دلار در روزهای آتی در کانال ۹هزار تومانی

سیدتقی کبیری در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت: بر اساس تجربه هر سال در ژانویه، نوسان هایی در بازار ارز رخ می دهد که محدود و موقتی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از 13 آبان و اعمال دومین تحریم های آمریکا فضای روانی جامعه و تحریم ها به سمتی رفت که ارز مسیر کاهشی خود را با ورود بانک مرکزی پیدا کرد، افزود: نرخ ارز باید حداقل زیر 9 هزار تومان باشد، اما عده ای سوداگر و سودجو سعی کردند در فضای روانی ژانویه تکانی به این بازار داده و نرخ ارز را بالا ببرند.

مهار نوسانات ارز در روزهای اخیر پیام خوبی به جامعه منتقل کرد که اگر بانک مرکزی و دولت اراده داشته و به بازار ورود کنند می توانند بازار ارز را مدیریت و از افزایش نرخ دلار جلوگیری کنند.

مسائل داخلی و خارجی سبب شد که نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر مهار شود

وی با اشاره به اینکه مسائل داخلی و خارجی سبب شد که نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر مهار شود، ادامه داد: مهار نوسانات ارز در روزهای اخیر پیام خوبی به جامعه منتقل کرد که اگر بانک مرکزی و دولت اراده داشته و به بازار ورود کنند می توانند بازار ارز را مدیریت و از افزایش نرخ دلار جلوگیری کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شاید چند دلال بتوانند یک تا 2 روز در بازار التهاب ایجاد کنند اما مهمترین موضوع نوع ورود و مدیریت بانک مرکزی و دولت در بازار است.

ادامه روند کاهشی نرخ ارز در روزهای آتی

وی با بیان اینکه در ادامه که موقعیت هایی همانند ایام عید رخ می دهد دولت می تواند بازار ارز را مدیریت کرده، به یک ثبات رسانده و کاهش منطقی داشته باشد، افزود: اقدام به موقع بانک مرکزی توانست این پیام را به بازار دهد که دولت اراده داشته تا بازار را مدیریت کند و شاهد کاهش نرخ ارز باشیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش بینی ها این است که در روزهای آتی شاهد کاهش نرخ ارز تا 9 هزار تومان خواهیم بود، البته شرایط اقتصادی جامعه ظرفیت دارد که نرخ ارز تا سقف 7 هزار تومان کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار