رئیس مرکز بسیج فرهنگیان: 9 دی نماد اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی میثاق با ولایت بعد از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان، مدیران کل و فرماندهان پایگاه‌­های مقاومت فرهنگیان در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۲۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز بسیج فرهنگیان: 9 دی نماد اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است

شاپور محمدزاده، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در این مراسم گفت: «9 دی مردم ایران به رژیم استکبار و به آمریکای ستمکار "نه" گفتند، 9 دی روز استقلال و بصیرت مردم برای حفظ آرمان‌ها و اصول‌های انقلاب اسلامی است.»

او ادامه داد: «9 دی تجلی احساس مسئولیت مردم، انجام عمل صالح و نماد اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و از همین الان از همه پایگاه‌ها می‌خواهم که خود را آماده کنند تا جشنی درخور جمهوری اسلامی ایران را به پا کنیم.»

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با گرامیداشت نام و یاد شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم و ... گفت: «اگر بخواهیم 9 دی را تحلیل کنیم، می‌توان از منظرهای مختلفی به آن نگاه کرد، می‌توان 9 دی را چراغ راهی برای آینده دانست. به نظر من مهمترین عناصر تحلیل پدیده 9 دی را می‌توان در سه متغیر بیان کرد که اولین مولفه مردمی‌بودن آن است. در همه پدیده‌های بعد از انقلاب تا زمانی که حضور مردم را برای حل یک پدیده نداشتیم، قادر به حل آن پدیده نبودیم، 9 دی مساله‌ای را برای ما حل کرد که اگر مردم پای کار نمی‌آمدند برایمان حل نمی‌شد.»

حسن مرادی ادامه داد: «به اعتقاد من موضوع دومی که مکمل موضوع دوم است انگیزه الهی و معنوی و نگاه به منافع ملی بود و موضوع سوم حساسیت نشان دادن در برابر بیگانه؛ اگر ما بخواهیم 9 دی را چراغ راه آینده قرار دهیم این سه عنصر و مولفه می‌تواند ما را از خطرات به دور دارد.»

او افزود: «چند روزی است که در اخبار می‌شنویم که مجموعه‌ای از تغییرات در سطح منطقه و در کشورها در حال اتفاق افتادن است. آمریکایی‌ها از زمانی که به منطقه آمدند هدفشان این بود که مرزها تغییر یابد و کشورهای اسلامی تجزیه شوند، اما آنچه که باعث شکست اهداف آمریکایی‌ها شد، جریان مقاومت بود که این جریان همان سه عنصر شکست پدیده 9 دی را در خود دارد.»

مرادی گفت: «فکر می‌کنم آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا سناریوی سومی را بعد از جنگ‌های مستقیم و نیابتی در منطقه راه بیاندازند.»

رئیس سابق مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: «من در موضوع 40مین سال انقلاب اسلامی و نیز حماسه 9 دی فقط یک آیه می‌خوانم "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ"؛ این ایستادن خیلی ارزش دارد و عزتی که به ایرانیان بخشیده است دنیاها می‌ارزد.»

حسین هژبری ادامه داد: «انقلاب اسلامی دو بیمه عمر یعنی ولایت فقیه و بسیج دارد، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به شما نرسد. کشتی ایران اسلامی طوفان‌های زیادی دید و ناخدای کشتی به خوبی از پس طوفان‌ها برآمد، یکی از این طوفان‌ها فتنه 88 بود که با مدیریت ولی فقیه از بحران عبور کردیم.»

او افزود: «مردم پای نظام هستند و این خیلی مهم است. بسیج مدل مفهومی خود را بر ایمان و محبت قرار داده است، بسیح یک مجموعه است و باید با جمع حرکت کنیم و حتما به نتیجه می‌رسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار