۳۴باب مدرسه در روستاهای شهرستان گرمی اردبیل مقاوم سازی می شود

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه عدالت، رفع محرومیت آموزشی و ارتقای سطح علمی، ۳۴ باب مدرسه در روستاهای محروم و کم برخوردار شهرستان گرمی بازسازی و مقاوم سازی می شود.

کد مطلب: ۸۸۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۴باب مدرسه در روستاهای شهرستان گرمی اردبیل  مقاوم سازی می شود

اکبر بهنام جو در جلسه ای با حضور نماینده بنیاد علوی اظهار کرد: تفاهم نامه ای با بررسی تمام جوانب در هفته آتی بین بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل منعقد می شود .

او با بیان اینکه این مدارس با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و مشارکت نوسازی مدارس مقاوم سازی می شوند افزود:در تفاهم نامه کلیات مسایل طبق مفاد قید شده و قرار است ۵۰درصد هزینه ها را بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد نیز برعهده آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل خواهد بود .

استاندار اردبیل واحدهای آموزشی موجود در شهرستان گرمی را ۴۱۶ مورد برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۱ مورد واحد های غیر دولتی و ۳۶۵ باب مدارس دولتی در شهرستان گرمی وجود دارد .

بهنام جو افزود : ۹۰مورد مدرسه در شهرستان گرمی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و پیرو سفر رییس بنیاد مستضعفان به این شهرستان اولین قدم برای محرومیت زدایی از مدارس و فضاهای آموزشی برداشته می شود .

او با اشاره به اینکه ۲۳۸ مورد واحد آموزشی در شهرستان گرمی از استانداردهای لازم برخوردار است تصریح کرد:بنیاد مستضعفان به ازای هرکلاس درس ۸۰میلیون سرمایه گذاری می کند و با یک برنامه پنج ساله۱۲۷کلاس در اختیار علاقمندان علم و دانش قرار می دهند .

استاندار اردبیل گفت: تمام تجهیزات کلاس های درس در روستاهای کم برخوردار شهرستان گرمی و مناطق محروم این شهرستان اعم از موارد گرمایشی و آموزشی توسط بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین می شود .

در این جلسه نماینده بنیاد علوی و مدیران کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان نیز پیشنهادات و راهکارهای علمی خود را ارایه دادند و انعقاد تفاهم نامه به هفته آینده موکول شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار