گردهمایی برجسته‌ترین طنزپردازان کشور در فومن برگزار می‌شود

فومن(پانا)-رئیس ارشاد اسلامی فومن گفت: نخستین گردهمایی برجسته‌ترین طنزپردازان کشور در استان گیلان با عنوان «در حلقه رندان» 13 دی به میزبانی شهر فومن برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی برجسته‌ترین طنزپردازان کشور در فومن برگزار می‌شود

یوسف نیک‌انجام از برگزاری گردهمایی برجسته ترین طنزپردازان کشور در فومن خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله طنز در جامعه و نیاز جامعه امروز به نشاط و شادابی چنین مراسمی می‌تواند در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه موثر باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، هنر اصیل را یکی از عوامل مهم برای کسب شادی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: افزایش امید در جامعه، افزایش خلاقیت و نوآوری را به دنبال خواهد داشت و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت روانی جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین گردهمایی برجسته‌ترین طنزپردازان با عنوان «در حلقه رندان» با حضور 12 نفر از بزرگترین طنزپردازان کشور در فومن برگزار خواهد شد، گفت: محفل ادبی «در حلقه رندان» شامل طنزپردازان بزرگ کشوری است که به همت مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد در کشور تشکیل شد و هر ماه در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه محفل ادبی «در حلقه رندان» همیشه در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت و با توجه به نقش پررنگ فومن در طنز معاصر استان و حتی کشور در طی سالیان گذشته با وجود چهره‌هایی همانند کیومرث صابری فومنی(گل آقا) و شاعر بزرگ گیلان زمین میراحمد فخری‌نژاد(شیون فومنی)، قرار شد شهرستان فومن میزبانی این برنامه را پذیرا باشد.

وی استاد ناصر فیض، رئیس دفتر طنز حوزه هنری کشور، دکتر اسماعیل امینی یکی از طنزپردازان برجسته کشوری، دکتر احمد کتابدار، سعید طلایی، مهدی فرج‌الهی، مهدی استاداحمد، روح‌الله احمدی، صابر قدیمی، علیرضا لبش، مصطفی مشایخی، محمدرضا گلزار و فرامز ریحان‌صفت را از جمله طنزپردازانی دانست که در این محفل حضور خواهند داشت.

رئیس ارشاد اسلامی فومن، با بیان اینکه همایش مذکور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ایام دهه فجر امسال مصادف با ایام فاطمیه است و سعی کرده‌ایم قبل از این ایام جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با همکاری تمامی ادارات فرهنگی شهرستان برگزار کنیم.

نیک‌انجام خاطرنشان کرد: محفل ادبی «در حلقه رندان» شامل برنامه‌های جانبی از جمله اجرای نمایش طنز، شعر طنز، موسیقی و تجلیل از پیشکسوتان طنز استان است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و با همکاری حوزه هنری ساعت 15 عصر پنجشنبه، 13 دی در مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهداء(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار