رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره): محصولات ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال بسیار کاربردی بودند

شهرری (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: محصولات ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال بسیار کاربردی بودند و این بیانگر اینست که دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد حل مسئله نزدیک شده است.

کد مطلب: ۸۸۲۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره): محصولات ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال بسیار کاربردی بودند

دکتر سعید قاضی مغربی با بیان این مطلب ادامه داد: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از قالب مقاله و پایان‌نامه خارج شده بودند و به سمت ساخت دستگاه‌هایی حرکت کرده بودند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

قاضی مغربی با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: پژوهشگران این واحد دانشگاهی، اسپریی را ساخته اند که می تواند با قرار گرفتن بر روی هر سطحی، از نشستن گرد و غبار از روی آن جلوگیری کند؛ همچنین اگر بر روی شیشه ماشین پاشیده شود، در زمان ریزش باران دیگر نیازی به استفاده از برف پاک کن وجود ندارد و خاصیت آب‌گریزی ایجاد می کند.

او اضافه کرد: همچنین دم نوش های گیاهی را طراحی کرده ایم تا فرهنگ استفاده از این نوع دم نوش ها که برای سلامتی نیز بسیار مفید است در میان مردم رواج پیدا کند؛ پژوهشگران واحد یادگار امام(ره) همچنین کولر گازی را ساخته اند که برای اتاق های مختلف داکت کشی می شود.

رئیس واحد یادگار امام(ره) گفت: در حوزه استارت‌آپ ها نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم و تا کنون نزدیک به 3 استارت‌آپ را در دانشگاه برگزار کرده‌ایم؛ همچنین شرکت‌هایی که در این زمینه موفق بوده‌اند، فضا و امکانات در اختیارشان قرار داده‌ایم.

قاضی مغربی با اشاره به طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: طرح پایش، طرحی بنیادی در دانشگاه آزاد اسلامی است که می توانیم سیستم ردیابی و هدفمندکردن طرح‌ها را به صورت بر خط ببنیم و از موازی کاری جلوگیری کنیم. واحد یادگار امام(ره) نیز اطلاعات خود را در شبکه پایش بارگذاری کرده است و مورد بهره بهرداری نیز قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار