روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران:

علت بیماری دانش‌آموزان روستای آهنگرکلا به زودی اعلام می‌شود

رسانه‌ها از پیش‌داوری بپرهیزند

ساری (پانا) - روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران ضمن اعلام اینکه علت بیماری دانش‌آموزان دبستان شهید علی‌پور روستای آهنگرکلا در شهرستان بابل به زودی اعلام می‌شود از اهالی رسانه خواست از پیش‌داوری پرهیز کنند.

کد مطلب: ۸۸۲۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
علت بیماری دانش‌آموزان روستای آهنگرکلا به زودی اعلام می‌شود

روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان مازندران علی‌رضا طالبی اطلاعیه‌ای در مورد بیماری تعدادی از دانش‌آموزان دبستان شهید علی‌پور روستای آهنگرکلا در منطقه گتاب شهرستان بابل که منجر به تعطیلی دو روزه این دبستان شد، صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

در روز های اخیر، خبرهایی در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبستان شهید علیپور روستای آهنگرکلای شهرستان بابل در رسانه های مختلف انعکاس یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل ، بلافاصله پس از دریافت گزارش بروز علائم مسمومیت ، اقدامات درمانی و پیشگیرانه را در درمانگاه روستا انجام داد. از مواد غذایی و آب دبستان نیز نمونه برداری و تحقیقات جهت روشن شدن علت بیماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد.
بنا به قول مسئولین دانشگاه به زودی نتیجه بررسی ها اعلام خواهد شد.

تا کنون رسانه های مختلف، علت بیماری را مسمومیت غذایی اعلام کردند ؛ولی با عنایت به گزارش مسئول درمانگاه روستای آهنگرکلا، تعدادی از والدین نیز با همان علائم به درمانگاه مراجعه کردند. بر این اساس نمی توان مسمومیت غذایی را دلیل وقوع این بیماری دانست؛ بلکه شیوع یک بیماری ویروسی در این روستا، شاید عامل این بیماری باشد.

آموزش و پرورش بابل با هماهنگی فرمانداری این شهرستان، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری و فراهم ساختن فرصت مناسب برای استراحت دانش آموزان ، روزهای شنبه و یکشنبه هشتم و نهم دیماه ، فعالیت دبستان شهید علیپور را تعطیل کرد.

ضمن قدردانی از همراهی اهالی رسانه از خبرنگاران انتظار داریم پیش از اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص علت وقوع بیماری دانش آموزان این دبستان، از هرگونه پیش داوری در این خصوص پرهیز نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار