برگزاری محفل قرآنی گروه تسنیم وصال درشیروان

شیروان (پانا) - حیدرعلی سلیمی کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی در این محفل معنوی با قرائت بخشی از تفاسیر مختلف قرآن کریم در رابطه با سوره مبارکه حج : سوره مبارکه حج بیست و دومین سوره در قرآن کریم است که دارای 78 آیه می باشد و در مدینة النبی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

کد مطلب: ۸۸۲۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) در رابطه با فضیلت تلاوت سوره مبارکه حج گفت: هر کس سه روز یک بار این سوره را بخواند، از سال خارج نمی شود، مگر اینکه به زیارت خانه خدا برود و اگر در سفر بمیرد، اهل بهشت خواهد بود.

سلیمی موضوعات مطرح شده در این سوره را زلزله وحشت انگیز روز قیامت، مسائل معاد، خلقت انسان، مجادله کفار، داستان حضرت ابراهیم (ع)، مسائل هجرت دفاع و جهاد، حاکمیت مطلق خدا، تشریع قاعده (لاحرج) در اسلام بیان نمود و افزود: به دلیل اهمیت موضوع حج، این سوره را به این نام می شناسند.

وی فرمان اعلان عمومی حج و داستان حضرت ابراهیم (ع) و فرمان خداوند به او در جهت پاکسازی و آماده سازی بیت خدا برای مناسک حج را از ویژگیهای این سوره اعلام نمود.

محبعلی نادری بوانلو از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان شیروان و عضو فعال این گروه قرآنی نیز گفت: این گروه از حدود سال 1380 توسط جمعی از فرهنگیان شهرستان شیروان پایه گذاری و تأسیس گردید و به صورت یک هفته در میان جمعه شب ها در منازل اعضای گروه برگزار می شود.

وی افزود: این محفل معنوی همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و سپس اعضای گروه هر یک چند آیه ای از کتاب قرآن مجید را تلاوت نموده و در ادامه نکات تجویدی آیات تلاوت شده توسط حسینعلی ظفری، احمد نجف زاده و محمود دوستار مقدم از قاریان و مدرسان قرآن کریم و همچنین نکات تفسیری آیات خوانده شده نیز توسط حیدر علی سلیمی از فرهنگیان برجسته شهرستان شیروان ارائه می شود.

بیستمین محفل قرآنی تسنیم وصال سال جاری، در منزل حسینعلی ظفری از مدرسان و مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی شهرستان شیروان برگزار گردید.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار