معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش: سواد حرکتی را برخلاف دیگر سوادها فقط در دوره ابتدایی می‌توان فراگرفت

مشهد (پانا) - گردهمایی روسا و کارشناس مسئولان اداره‌های تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و روسا و کارشناس مسئولان ادارات تربیت بدنی آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش: سواد حرکتی را برخلاف دیگر سوادها فقط در دوره ابتدایی می‌توان فراگرفت

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «امروزه در دنیا سواد حرکتی پایه اصلی سبک زندگی فعال است و مفهوم سواد حرکتی این است که کودک بتواند بدنش را در مواجهه با چالش‌های مختلف مدیریت کند. اگر می‌خواهیم نسلی فعال و سالم داشته باشیم باید به سواد حرکتی برسیم زیرا بن‌مایه اصلی یک ایران فعال، سواد حرکتی است که به یک گفتمان ملی تبدیل شده است.»

او ادامه داد: «ما باید در مدارس ابتدایی بچه‌ها را در زمینه سواد حرکتی رشد دهیم و اگر دانش‌آموز در دوره ابتدایی سواد حرکتی را فرانگیرد بر خلاف سایر سوادها از قبیل سواد خواندن و سواد نوشتن، هیچ‌گاه دیگر به سواد حرکتی دست نخواهد یافت.»

حمیدی افزود: «هم در مبانی دینی و هم در تاریخ ما به هر دو بعد جسمانی و روحانی توجه شده است. مقام معظم رهبری نیر بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند زیرا اگر قرار است انسان به کمال برسد باید به هر دو بعد توجه کند. در سند تحول بنیادین نیز نظام تعلبم و تربیت باید نگاهی متوازن به تمام ابعاد وجودی انسان داشته باشد.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «فرصت تربیتی که درس تربیت‌بدنی به کودک می‌دهد تا شخصیت خودش را شکل دهد بسیار حائز اهمیت است و هیچ زمین و زمانی در نظام تعلیم و تربیت در سازندگی تربیت متوازن کودک، مثل درس تربیت بدنی نمی‌توان پیدا کرد. ما می‌توانیم به واسطه تربیت بدنی شخصیت دانش‌آموزان را بسازیم و مدیران مدارس باید به تربیت بدنی و ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشند. در کنار درس تربیت بدنی به عنوان برنامه اصلی، انجام فعالیت‌هایی از قبیل المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای یا حیاط پویا می‌تواند به عنوان برنامه‌های مکمل به رشد سواد حرکتی و تربیت متوازن دانش‌آموزان کمک کند.»

او گفت: «پایه ورزش قهرمانی قطعا توجه به ورزش مدرسه‌ای و رسیدن به سواد حرکتی است و امسال دانش‌آموزان ما در مسابقات المپیک جوانان موفق به کسب رتبه هفتم دنیا شدند و این مهم نشان می‌دهد ورزش مدارس مسیر صحیح و درستی را طی می‌کنند که این موضوع به خاطر برنامه‌ریزی‌های مدونی است که توسط 33 هزار معلم تربیت بدنی متخصص اجرا می‌شود.»

حمیدی در پایان گفت: «اکنون ر آموزش و پرورش حدود 3 هزار و 80 فضای ورزشی داریم که نزدیک به 1 هزار و 698 سالن ورزشی در خارج مدرسه و قریب به 1 هزار و 300 سالن ورزشی در داخل مدرسه قرار دارد و باید از این به بعد سعی کنیم فضاهای ورزشی کوچک را در داخل مدارس ابتدایی و به ویژه در مدارس ابتدایی دخترانه بسازیم تا حداکثر بهره‌وری را برای دانش‌آموزان داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار