عملیات بیابان زدایی در 620 هکتار از ملارد اجرا شد

ملارد (پانا) - به منظور احیای مراتع، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان، ۶۲۰ هکتار از اراضی بیابانی در دهستان اخترآباد از توابع بخش صفادشت شهرستان ملارد زیر پوشش عملیات بیابان‌زدایی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۸۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
عملیات بیابان زدایی در 620 هکتار از ملارد اجرا شد

مسعود چهارنظم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با اعلام این خبر و بیان اینکه سیصد و بیست هکتار از این عملیات در حوزه آبخیز دهستان اخترآباد و سیصد هکتار نیز درحوزه آبخیز قزل چشمه به مرحله اجرادرآمده، افزود: این عملیات با کاشت گونه آتریپلکس و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات بیابان زدائی و ترسیب کربن اجرایی شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون حدود یازده هزار هکتار اقدامات بیابان‌زدایی در سطح این شهرستان انجام شده، اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را ضروری دانست و گفت: از آنجائی که اراضی بیابانی این شهرستان یکی از کانون‌های اصلی تولید گرد و غبار و به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان و پایتخت مطرح است، بر همین اساس اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی درسطح این شهرستان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای ده هزار هکتار دیگر از اراضی بیابانی این شهرستان پیشنهاد عملیات بیابان‌زدایی شده که با توجه به حساسیت موضوع امیدواریم با همکاری و مساعدت دستگاه‌های ذی‌ربط و تأمین مالی مورد نیاز اجرای طرح های بیابان‌زدایی عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار