ترامپ می‌خواهد مرزهای جنوبی آمریکا را ببندد

تهران (پانا) - رییس‌جمهوری آمریکا هشدار داد، در صورتی که منابع مالی لازم برای ساختن دیوار در مرزهای این کشور و مکزیک فراهم نشود، مجبور خواهد مرزهای جنوبی ایالات متحده را به طور کامل ببندد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ می‌خواهد مرزهای جنوبی آمریکا را ببندد

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: اگر دموکرات‌های مانع‌تراش پول لازم برای ساخت دیوار را به ما ندهند و قوانین احمقانه مهاجرتی را که گریبان‌گیر کشورمان است، تغییر ندهند، مجبور خواهیم شد که مرزهای جنوبی را به طور کامل ببندیم.

او در توییت دیگری نوشت: ایالات متحده در تجارت با مکزیک در چارچوب توافق نفتا مبالغ بسیار زیادی از دست می‌دهد؛ بیش از ۷۵ میلیارد دلار در سال (شامل پول عاید از قاچاق مواد مخدر نمی‌شود که چندین برابر این رقم است) و از این رو، بستن مرز جنوبی را یک عملیات درآمدزایی تلقی می‌کنم.

ترامپ ادامه داد: یا دیوار می‌سازیم یا مرز جنوبی را می‌بندیم. صنعت خودروسازی را به آمریکا برگردانید؛ جایی که بدان تعلق دارد. به دوره قبل از نفتا برگردید؛ پیش از آن که بسیاری از شرکت‌ها و شغل‌های ما به طرز احمقانه‌ای به مکزیک فرستاده شوند.

رییس‌جمهوری آمریکا نوشت: هندوراس، گواتمالا و ال‌سالوادور برای ایالات متحده کاری نمی‌کنند؛ جز این که پول ما را برمی‌دارند. حرف این است که کاروان جدیدی در هندوراس شکل می‌گیرد و آنها در این خصوص اقدامی نمی‌کنند.

ترامپ اعلام کرد: ما همه کمک‌ها به این سه کشور را که سال‌هاست از مزایای آمریکا استفاده می‌کنند، قطع خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار