وزیر بهداشت : علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد 320 میلیارد ریال کسری بودجه دارد

پانا (یاسوج) - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح چهار طرح عمرانی حوزه سلامت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده در جلسه شورای اداری با بیان اینکه علوم پزشکی این استان 320 میلیارد ریال کسری بودجه دارد گفت این نشان می دهد که همه چیز حتی بخشهای در دست دولت نیز گران شده است.

کد مطلب: ۸۸۱۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت : علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد 320 میلیارد ریال کسری بودجه دارد

سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه استان ها کسری اعتبار و معوقات علوم پزشکی ها محسوس است، افزود:در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای زیادی انجام شده ،با این حال مردم این استان مثل همه کشور در حوزه رفاه اجتماعی مشکلاتی دارند که باید مسئولان پاسخگوی آنها باشد.
او با اشاره به عدم پرداخت مطابلات بازنشستگی گفت:بحث پرداخت مطالبات بازنشستگی وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است امیدوارم بتوانیم به نحوی عمل کنیم که رضایت مندی مردم را از دست ندهیم.
قاضی زاده تاکید کرد: پرداخت این مطالبات حق بازنشستگان و بر عهده دولت است اما مسئولان باید به کسانی که نتوانسته اند مطالبات خود را دریافت کنند صادقانه بگویند نداریم.
او گریزی به طرح بیمه سلامت هم زد و گفت قرار بود در این طرح 4 میلیون نفر بیمه شوند که حالا حدود 11 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

دولت در سرپل ذهاب بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است

وزیر بهداشت در ادامه این نشست با اشاره به مظلومیت های دولت در بخش اطلاع رسانی گفت:دولت به رغم همه فضاسازیهای مجازی و حقیقی در سرپل ذهاب بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.
او گفت: خدمات رسانی دولت تدبیر و امید به سر پل ذهاب هنوز هم ادامه دارد با این حال حتی کسانی که از دولت پول می گیرند به نوعی دولت را نا کارآمد نشان می دهند.

وزیر بهداشت و درمان گفت: می توانیم صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم و بگوییم نمی توانیم نه اینکه با متوقف کردن خدمات بیمه سلامت همه خدمات دولت و نظام را زیر سوال ببریم.
در جریان افتتاحیه بیمارستان شهید جلیل یاسوج جوانان جویای کار و کسانی که بکار گیری در بیمارستان جدید را حق خود می دانستند نیز از وزیر خواستند که پیگیر به کار گیری آنها باشد که قاضی زاده در نشست شورای اداری به این موضوع نیز اشاره کرد.
او گفت:در چهل سال گذشته اگر پدران ما نه گفتن را آموخته بودند بسیاری از مشکلات حل می شد.اگر تقاضا را افزایش دهیم و نتوانیم از عهده انجام آن بربیاییم و پاسخ بدهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می شود.
قاضی زاده افزود: وعده ها و تبلیغات انتخاباتی و خطبه های نماز جمعه ها در افزایش تقاضاها بی تاثیر نبوده است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: باید نه گفتن را بیاموزیم البته به شراط آنکه دیگران تخریبمان نکنند و آن را حمل بر غیر مردمی بودن ندانند.

کهگیلویه و بویراحمد هنوز 250 تخت بیمارستانی دیگر کم دارد

وزیر بهداشت تاکید کرد: با افتتاح چهار طرح عمرانی حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هنوز 250 تخت بیمارستانی دیگر کم دارد، اما باید به سمت ایجاد بیمارستان های محلی برویم که مردم آرامش داشته باشند و احساس کنند که به وقت دردمندی دولت در کنار آنها است.
ویزر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت نیم میلیون نفر پرسنل دارد که حقوق حدود 130 هزار نفر را از درآمد وزارتخانه پرداخت می کند.
او تاکید کرد به دارو ساز دستور داده ایم اجازه افزایش بیش از 9 درصد را ندارد در حالی که به عنوان مثال در یک قوطی شیر خشک هم قیمت قوطی قاشق، برچسب، چاپ و بسته بندی و هم مواد اولیه گاه تا 150 درصد افزایش داشته است.
قاضی زاده بخشی از مشکلات را نیز ناشی از عملکرد بیمه ها دانست و گفت: بیمه ها هزاران میلیارد بدهی دارند و پرسنل بیمارستانی با اینکه خدمات لازم را ارایه کرده اند اما هنوز دریافتی بابت این خدمت نداشته اند.

مجوز جذب 31 هزار نیرو داریم اما اعتبار نداریم

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی با بیان اینکه مجوز جذب 31 هزار نفر نیرو در بخش های مختلف حوزه سلامت از سوی سازمان امور استخدامی و دولت به این وزارتخانه صادر شده اما برای این کار در بودجه سال آینده پیش بینی اعتبار نشده است، افزود: جذب این تعداد نیرو با توجه به ارزیابی ها و جمع بندی نهایی خود مجموعه دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی بوده است.
او خواستار توجه ویژه دولت و نمایندگان مجلس برای تامین بودجه لازم برای جذب این تعداد نیرو در بودجه سال آینده شد.
هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت به ویژه در برخی استان های کمتر برخوردار کشور همچون کهگیلویه وبویراحمد ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و برخی استان های مرزی به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
او ادامه داد که حوزه سلامت با جان مردم سرو کار دارد و تامین نیروی انسانی نیز مهمترین مولفه در تحقق این هدف است که کمترین کم توجهی و کوتاهی در این راستا توجیه پذیر نیست.

وزیر بهداشت در سفر 2 روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد چهار طرح بهداشتی، درمانی را در شهرهای یاسوج، گچساران، باشت و دهدشت را افتتاح خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار