معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان:

نیازمند تغییر رویکردها و روش ها در ریشه کنی بیسوادی هستیم

هرمزگان(پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: برای ریشه کنی بیسوادی و جذب حداکثری سوادآموزان، باید از هر رویکرد و روشی که به تحقق اهداف برنامه ای کمک می کند استفاده کنیم.

کد مطلب: ۸۸۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند تغییر رویکردها و روش ها در ریشه کنی بیسوادی هستیم

به گزارش پانا هرمزگان به از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، بهروز اکرمی در همایش هفته سوادآموزی استان هرمزگان افزود: سواد آموزی برنامه مستمری نیست که تا همیشه آن را باید ادامه دهیم، بلکه باید در یک نقطه ای بیسوادی را ریشه کن کنیم و با اجرای طرح‌های انسداد مبادی بیسوادی اجازه ندهیم فرد بی سوادی به جامعه اضافه شود.

وی تصریح کرد: امروزه دیگر صرف برخورداری از سواد خواندن و نوشتن به معنی باسوادی نیست و باسوادی شمول گسترده ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فراگیری مهارت های زندگی و آشنایی با تکنولوژی های نوین ارتباطی از جمله رایانه و سایر مهارت ها به تعریف سواد اضافه شده است و باسواد به کسی اطلاق می شود که آشنایی نسبی با این ابزار داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با بیان اینکه امروزه دیگر برخورداری یک جامعه از باسوادی به معنی خواندن و نوشتن حداقل انتظار است، تاکید کرد: توسعه یافتگی به معنی توانایی افراد جامعه در تسلط بر روش های نوین علمی و مهارت هایی است که لازمه زندگی در عصری کنونی به شمار می روند.

اکرمی با تاکید بر اینکه همه ما در برابر جامعه مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: نباید حتی نسبت به سرنوشت یک فرد در جامعه بی تفاوت باشیم چرا که هر فرد جامعه جزئی از کل است و در فرآیند توسعه نقش دارد.

وی بیان داشت: برابر آخرین آمار هم اکنون درصد باسوادی در کشور 94.7 درصد و در هرمزگان 94.4 درصد است که این اختلاف با برنامه های در دست اقدام به زودی برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت ها رقم باسوادی در هرمزگان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و با اطمینان خواهم گفت که این دستاورد قابل تحقق است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان تاکید کرد: شورای پشتبانی سواد آموزی استان هرمزگان با بسیج همه ظرفیت ها، هدفگذاری خود را بر پوشش حداکثری طرح های سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی متمرکز کرده است و برای تحقق این هدف همه باید پای کار باشند.

هرمزگان در جذب سوادآموز رتبه چهارم کشوری را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین گفت: سواد آموزی تنها یک وظیفه قانونی نیست بلکه وظیفه شرعی است و همه ما موظف هستیم در این امر مقدس خدمت کنیم.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان با بهره گیری از روش های نوین و استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌کوشد در امر سواد آموزی خود را به متوسط کشوری و شاخص های بالاتر برساند که برای تحقق این هدف برنامه داریم.

وی ادامه داد: اختلاف اندک درصد باسوادی در کشور با درصد باسوادی در هرمزگان با برنامه های در دست اقدام بزودی برطرف خواهد شد و این نوید را دارم که با تحقق برنامه های جاری شاهد کسب این موفقیت خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان در جذب سوادآموز رتبه 4 کشوری را دارد گفت: در راستای شناسایی و جذب افراد بی سواد و کمک به ترویج فرهنگ سوادآموزی در استان با همکاری سازمان های مرتبط و راهبری شورای سوادآموزی استان توافقنامه هایی را داریم که به تحقق اهداف برنامه کمک شایانی خواهد کرد.

دادی زاده در پایان گفت: امسال برابر سهمیه سازمان نهضت سوادآموزی کشور 9 هزار و 982 نفر شامل 5 هزار و 173 نفر دوره سوادآموزی، 3 هزار و 72 نفر انتقال و یکهزار و 737 نفر دوره تحکیم را باید تحت پوشش قرار دهیم که در همه این دوره ها پوشش 100 درصدی داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار