ورود ۲ واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی در انتظار تامین اعتبار

تهران (پانا) - رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در مورد ورود واکسن‌های جدید به طرح واکسیناسیون ملی، تأمین منابع مالی است، گفت در صورت تخصیص منابع مالی مناسب به وزارت بهداشت، ۲ واکسن "پنوموکوک" و "روتا ویروس" وارد طرح واکسیناسیون کشوری می‌شوند.

کد مطلب: ۸۸۱۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود ۲ واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی در انتظار تامین اعتبار

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، علی واشقانی با تأکید بر اینکه طرح واکسیناسیون نیازمند تأمین منابع مالی پایدار است، گفت: به دلیل اینکه نمی‌توان پس از آغاز طرح واکسیناسیون یک نوع واکسن، آن را متوقف کرد، باید پیش اجرای آن، از تأمین مستمر منابع اطمینان حاصل شود.

وی افزود: آخرین تغییر در برنامه واکسیناسیون کشور، تبدیل واکسن سه‌ظرفیتی (دیفتری، کزاز و سیاه‌سرفه) به ۵ ظرفیتی(دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب) بود که در اواخر سال ۹۳ صورت گرفت و از آن‌ پس تغییر خاصی در طرح واکسیناسیون کشور رخ نداده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اضافه شدن ۲ واکسن "پنوموکوک" و "روتا ویروس" را به طرح واکسیناسیون توصیه کرده است، گفت: بر این اساس وزارت بهداشت ورود واکسن روتا برای جلوگیری از ابتلا به نوعی اسهال و پنوموکوک برای ذات الریه را در برنامه خود دارد که برای ورود آن به شبکه واکسیناسیون، تأمین منابع مالی ضروری است.

وی با بیان اینکه با تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید این ۲ واکسن موافقت شده، تصریح کرد: این اعتبار در اختیار شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، قرار گرفته است اما پروسه تولید واکسن زمانبر بوده و از طرفی هم تداوم اجرای آن نیازمند حمایت همه جانبه مجلس و نهادهای مرتبط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار