اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بهبود وضع زندگی در ۱۸ محله تهران

تهران (پانا) - در دومین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران مقرر شددولت و شهرداری برای بهبود وضع زندگی در ۱۸ محله تهران اقدامات مشترکی انجام دهند.

کد مطلب: ۸۸۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بهبود وضع زندگی در ۱۸ محله تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران ، در این جلسه محمد سالاری عضو شورای شهر تهران به توضیح روند فعالیت ستاد باز آفرینی پرداخت و بر هماهنگی اعضا و نهادهای وابسته برای تحقق این هدف تاکید کرد و گفت: شکل گیری این ستاد در شورای شهر قبل تصویب شد و شهردار وقت ریاست این ستاد را بر عهده داشت. آقای قالیباف معتقد بود که تحقق اهداف این ستاد در گرو هماهنگی تمامی دستگاه هاست که به سختی به وجود می آید.

سالاری عنوان کرد: این استدلال درست بود چرا که علی رغم تمامی تلاش‌هایی که شهرداری و شورای شهر در این ستاد داشتند و سهم خود را دادند، سایر نهادها کاری نکردند. به طور مثال، بانک‌های عامل به هیچ کدام از وظایفی که به آنها محول شده بود عمل نکردند یا سایر بخش های دولت سهم خود را در تحقق اهداف این ستاد انجام ندادند.

همچنین در این جلسه نعمت الله ترکی - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اگر قرار است برنامه های این ستاد عملیاتی و اجرایی شود باید برنامه‌ها و تفاهم نامه‌ها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با برنامه ششم توسعه کشور مطابقت داده شود.

در ادامه این جلسه، محمدرضا ابراهیمی - سخنگوی دبیرخانه ستاد بازآفرینی درباره طرح اقدام مشترک برای ۱۸ محله تهران به عنوان اولین دستور جلسه، گفت: در این طرح برای ١٨ محله تهران که نسبت به سایر محلات کم برخوردارتر هستند، اقداماتی برای بهبود وضعیت زندگی مردم انجام خواهد شد.

به گفته وی، برای این اقدام ٤٣٧ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که توسط دولت و شهرداری تامین می‌شود.

در نهایت نیز پیشنهاد «اقدام مشترک بین دولت و شهرداری در ١٨ محله تهران» به تصویب اعضا رسید.

دستور بعدی جلسه ارائه «بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده» بود. این بسته شامل تخفیف و یا رایگان کردن خدمات نهادهایی مانند اداره برق، گاز و آب و فاضلاب به سازندگان در محدوده های بافت فرسوده و نیز ارائه تسهیلات با شرایط بهتر توسط بانک ها و یا تسهیلات اسکان برای ساکنان خانه های تخریب شده بود.

در نهایت اعضا تصویب کردند که هر بخش از این مشوق‌ها که تامین اعتبار و ابلاغ شد، اعلام شود تا مردم هم با آگاهی از این مشوق‌ها استفاده کنند.

دستور جلسه بعدی شورا مربوط به درخواست شهردار منطقه ٢١ برای قرار دادن کل شهرک «پیکان شهر» در محدوده محله‌های بازآفرینی بود.

در ابتدا حسن رحمانی - شهردار منطقه توضیحاتی درباره شرایط زندگی در این شهرک ارائه کرد و گفت: شهرک پیکان شهر در ابتدا بلوک هایی بود که برای کارگران ایران خودرو ساخته شده بود و اساسا امکانات کافی برای زندگی خانواده‌ها را نداشت و صرفا برای زندگی کارگران بود. اما بعدها این منطقه در محدوده شهر تهران قرار گرفت و بخش عمده‌ای از آن به ساکنان این شهر واگذار شد.

وی ادامه داد: ساختمان‌های این شهرک وضعیت مناسبی ندارند و با توجه به تشکیل هیات مدیره‌ای از ساکنان این شهرک، آنها خواستار قرار گرفتن این محدوده در طرح بازآفرینی هستند تا این خانه‌ها تخریب و دوباره در حجم بالاتری ساخته شوند. در نهایت نیز قرار شد که این درخواست در دبیرخانه مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش شهرنوشت، در پایان جلسه نیز پروژه پایلوت مسکن امید در منطقه صاحب الزمان(عج) مطرح و اعلام شد که این پروژه ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است در دهه فجر امسال توسط رییس جمهور افتتاح شود. البته دبیر ستاد درخواست داشت که شرکت های خدمات رسان مانند شرکت آب و فاضلاب هر چه زودتر خدمات لازم را در اختیار این ساختمان ها قرار دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، در این پروژه ٣٢٤ واحد مسکونی و ٦٣ واحد تجاری ساخته شده و با وجود پیشرفت ٩٠ درصدی ساختمان‌ها، شرکت‌های خدمات رسان هنوز اقدامی برای آن ها انجام نداده اند. از این رو، ستاد بازآفرینی انجام پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه را تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار