آغاز مرحله ناحیه و منطقه ای رقابت های المپیاد رویش در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی فارس، از آغاز مرحله ناحیه و منطقه ای مسابقات بازی های فکری سرگرمی در فارس خبر داد و افزود: با توجه به استقبال گسترده‌ی دانش آموزان از این رقابت‌ها، 20 درصد برگزیدگان مرحله منطقه و ناحیه به مرحله استانی که در انتهای دی ماه جاری برگزار می شود راه می یابند.

کد مطلب: ۸۸۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله ناحیه و منطقه ای رقابت های المپیاد رویش در فارس

محسن کلاری صبح امروز در حاشیه بازدید از روند برگزاری این رقابت ها در ناحیه 2 و 3 شیراز در گفت و گو با پانا افزود: المپیاد رویش در چهارمین دوره خود در سال 97 برای نخستین بار در مرحله ناحیه و منطقه ای نیز برگزار می شود و دانش آموزان در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و در 11 رشته با هم به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس، با اشاره به استقبال دانش آموزان در سه سال گذشته و اهداف المپیاد رویش که ایجاد تفکر در دانش آموزان و دور کردن آنان از فضای رایانه ای و بی تحرکی است، تصریح کرد: امسال این المپیاد به صورت گسترده از سطح ناحیه و منطقه آغاز و تا مرحله کشوری در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: سازمان دانش آموزی به منظور خودکفایی مناطق و نواحی در آموزش و برگزرای این دور از رقابت ها در ابتکاری جالب اقدام به آموزش رایگان فرهنگیان علاقمند به عنوان مربیان این بازی‌ها کرده است و بیش از 600 نفر از همکاران فرهنگی با حضور در این دوره‌ها، آموزش دانش آموزان در نقاط مختلف استان را بر عهده گرفته‌اند.

کلاری تاکید کرد: این رخداد فرهنگی علمی آموزشی گامی بلند در راستای هدایت دانش آموزان به سمت سرگرمی های پایدار فکری در مقابله با بازیهای رایانه ای خواهد بود.

به گفته ی وی در این طرح که به همت سازمان دانش آموزی فارس برگزار می شود سعی بر آن شده تا با ایجاد شرایطی در مدارس، تعامل خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار شود به نحوی که این حرکت فرهنگی، گامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حرکت به سوی بازی های درون مدرسه ای و انتقال به جمع خانواده دانش آموزان و نهادینه شدن این گونه سرگرمی‌ها باشد.

رئیس ناحیه 3 آموزش و پرورش شیراز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 400 دانش آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه در دو روز با هم به رقابت می پردازند، گفت: این مسابقات نشاط و هیجان خوبی را در مدارس این ناحیه به وجود آورده به طوریکه به واسطه همت سازمان دانش آموزی تمام 270 مدرسه این ناحیه در این رقابت حضور فعال دارند.

محمد کماندار، از برگزاری این مسابقات ویژه اولیا دانش آموزان و فرهنگیان در دهه فجر خبر داد و افزود: امروز وفردا و در این رقابت ما میزبان بیش از 4000 نفر هستیم که در مجموع شامل 1400 دانش‌آموز به همراه اولیای آنها هستیم که انجمن اولیا و مربیان نیز در ابتکاری جالب در حاشیه برگزاری این مسابقات برنامه های ویژه ای را برای اولیا در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: ما به منظور ایجاد ارتباط بیشتر والدین با اولیا، به دنبال درگیر کردن خانواده‌ها با برنامه‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزی هستیم و این مسابقات فرصت خوبی برای رسیدن به این مهم است.

چهارمین دوره المپیاد بازی های فکری سرگرمیرویش در رشته های برج دومینو ، لیوان چینی، جنگا و ریورسی، بلاک آس دو نفره، در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ، جنگا و ریورسی و بلاک آس چهار نفره در مقطع متوسطه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار